.
Salut, ma numesc Bogdan si de curand am implinit varsta de 17 ani, acum vreo 5-6 luni cand eram in baie noaptea pur si simplu parca am avut o oprire de imagine timp de 1 secunda cand ma uitam in oglinda, dupa pur si simplu am inceput sa tremur si imi era frica sa nu mor, am fost de urgenta la mama la munca spunandui ce mi se intampla pentru ca si ea s-a confruntat cu aceste atacuri de panica timp de 13 ani ,dar din fericire ei i-au trecut acum vreo 3 ani . Pur si simplu tot ce se intampla in jurul meu mi se pare ciudat si parca toata lumea ar incerca sa ma sperie punandumi intrebari ciudate ... Inainte imi era frica sa stau si singur in casa dar acuma nu prea mai sunt asa de grave am inceput sa ma ajut singur consolanduma ca totul este doar in mintea mea . Dar as dori sa scap cat mai repede de aceste atacuri de panica fiindca m-am lasat si de liceu . Va multumesc daca poate sa imi raspunda cineva
Adauga raspuns
Raspunsuri (5)

Psih. Marina- Lucica Balea
acum 9 ani
Draga Bogdan,
Cauza atacurilor de panica este interpretarea catastrrofica a senzatiilor somatice pe care le descrii Intr-adevar, s-a constatat ca sunt mai predispuse atacului de panica persoanele care au rude de gradul I cu aceleasi simptome. In mintea persoanelor cu atacuri de panică s-a dezvoltat un automatism (ca un program de calculator care rulează în mod automat) care presupune detectarea imediată a senzațiilor somatice atipice:ceva nu-i bine cu inima mea!”, “Doamne, mi se face rău!” .
Consolarea cu ideea ca totul este doar in mintea ta, nu este o solutie. Aceste stari iti influenteaza activitatea, relatiile, dupa cum spui si tu, ai renuntat la liceu. Este vital sa apelezi la un psihoterapeut care sa te ajute sa iti recapeti echilibrul .Singur este foarte dificil, chiar imposibil as spune sa rezolvi aceasta problema.
Putem discuta despre toate simptomele tale intr-un mod profesionist.
Psih. Marina-Lucica Balea