.
salutare tuturor .....am 22 de ani si in urma cu o luna am avut un episod ciudat in viata mea .....si anume eram la lucru si dintro data am simtit o presiune foarte mare in cap dupa cateva minute mi sa facut foarte foarte cald apoi din nou frig si din nou cald ...dupa care nu am mai avut control asupra corpului meu...am inceput sa tremur nu imi mai simteam picioarele si mainiile si aveam un singur gand....MOR....am ajuns la spital unde mi sau facut toate analizele si mi sa zic ca e tot ok si ca a fost o cadere de calciu urmat de un atac de panica ....toate bune si frumoase doar ca de atunci am in fiecare zi astfel de episoade ....tin sa mentionez ca lucrez in strainatate unde sunt tratat ca un sclav mai am 2 sapt si ajung aks si sper cu ajutorul unui psiholog sa imi revin pt ca sincer sunt TERMINAT .....daca aveti vreun sfat pt valuriile astea de caldura pt ca astea sunt factorul declansator ....va rog sa imi spuneti va multumesc mult si SANATATE MULTA :)
Adauga raspuns
Raspunsuri (10)
Andrada
acum 10 ani
Atacurile de panica se pot rezolva prin terapie cognitiv comportamentala la psiholog, in general aceste atacuri bantuie omul ceva vreme si nu trec de la sine. Cu valurile de caldura cred ca ti le induci prin faptul ca te gandesti si asa declansezi din nou atacul, e ceva ce din mintea ta pleaca si tot de acolo poti controla, dar de un singur lucru sa fi sigur, nu se moare din asta. Nu sunt psiholog, dar am avut pe langa mine oameni care au suferit atacuri de panica, cert este ca atunci cand simti ca te apuca, respira adanc si impuneti ca nu se poate intampla nimic. Multa sanatate.
Raspunde
0
Advertisement

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 10 ani
Salut,
ArthyPooH, înțeleg că te-ai speriat din cauza acestor simptome suparatoare de panica!
Unul dintre factorii delanșatori îi poate reprezenta și stresul. Efortul de a te adapta într-o țară străină, condițiile de muncă grele, oboseala fizică, sentimentele de nemulțumire, frustrare etc.
Stai liniștit, cum spune și Andrada, atacul de panica se trateaza cu ajutorul psihoterapiei cognitiv-comportamentale. Cu cât acționezi mai din timp, cu atât ai șanse să îți revii mai repede și să nu dai într-o tulburare de panică (atacuri de panică recurente, repetate).
Momentan poti încera exercițiul de respirație completă din acest link:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/tehnica-respiratiei-complete/
De asemenea, atunci când simți că te anxietezi, îți dau târcoale senzațiile supărătoare – valurile de căldură și frig, tremor, respirație îngreunată, oprește-te din activitate câteva minute și repetă-ți în gând o idee rațională, ca de exemplu:
,,Chiar dacă aceste simptome de panică sunt foarte neplăcute și chinuitoare, deoarece mă sperii, știu că nu este grav, am nevoie să ma liniștesc și o să îmi revin.”
În ședințele de terapie poți înțelege ce se întâmplă în mintea și în corpul tău, cum apar și cum se amplifică starile de panică , înveți tehnici ușoare de relaxare, tehnici de înlocuire a gândurilor negative cu gânduri mai adaptative, reglarea stării emoționale, înveți să îți oprești simptomele de panică și să te liniștești.
Mai multe despre atacul de panică și tratament poți accesand acest link:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
Orice alte întrebări sau nelămuri ai, ne poți scrie.
Multă speranță și sănătate!
Psih. Gabriel Pîrvan
Telefon: 0764.443.184
E-mail : [email protected]