.
Buna seara as vrea sa va rog sa ma ajutati cu un raspuns la intrebarea mea.Acum 5 luni am facut o criza asemanatoare unui atac de panica simteam ca nu pot sa respir ca ma sufoc ma durea inima eram agitata simteam ca mor am chemat salvarea le-am spus simtomele mele am spus ca nu pot respira ca ametesc mi sa spus ca plamanii sunt in regula si ma intrebat daca am mai avut vreodata vreun atac de panica am spus ca nu deoarece nu am mai avut.Am fost dusa la spital mi sa facut EKG la inima mi sa luat sange ma consultat si un domn doctor de la neurologie. Am tot intrebat de ce nu pot respira iar de la spital mi sa spus ca nu intele de ce deoarece saturatia e 100 la 100 mi sa dat remotiv si mi sa spus ca de fiecare data cand simt ca nu pot respira sa iau o pastila.In plus mi sa dat si magne b6 si mi sa spus sa imi mai verific tensiunea deoarece o am mica si sa am grija la alimentatie.Am mai fost la alte analize unde am fost diagnosticata cu anemie feriptiva la care mi sa dat tratament.Este posibil sa fi avut un atac de panica?Si ce ar trebui sa fac in situatia aceasta?Recunosc ca de multe ori imi este frica sa nu ma sufoc sau mi frica ca nu respir la fel imi este frica si sa nu mor in momentele acelea.Multumesc frumos.O seara buna.
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)

Psiholog Liliana Puchea
acum 12 ani
Buna seara
Din ceea ce descrieti, simptomatologia corespunde atacului de panica , cu atit mai mult cu cit nu este sustinuta de motive fizice
In aceasta situatie este benefic sa va adresati unui psihoterapeut
De cele mai multe ori abordarea terapeutica a atacului de panica se confunda cu faptul ca doar tratamentul medicamentos este indeajuns .
Medicatia insa are rolul de a actiona la nivel de simptom, de a reduce din intensitatea fricii prin anxiolitice.
Abordarea cea mai optima a atacului de panica se refera insa la abordarea cauzala adica psihoterapie, care poate fi insotita de tratament simptomatic in functie de intensitatea simptomelor si care urmeaza a fi redus pina la a fi interupt continuindu-se apoi cu psihoterapie
Psihoterapia are si rolul de a elibera tensiunea psihica ce determina aceste simptome si de a aduce lumina asupra motivelor reale ce stau la baza atacurilor de panica
Psihoterapia are rolul de a constientiza, de a afla ce este in spatele acestei frici si ce o determina
Odata descoperit incepe procesul de vindecare deoarece stiind care este cauza putem si actiona asupra ei
Liliana Puchea
Psihoterapie
Consiliere psihologica
Telefon 0722207760
Adresa cabinet Bucuresti, Bdul Natiunile Unite, nr.8, bl.104, sc.5, et.4, ap, 96
http://cabinetdepsihologiepuchealiliana.blogspot.com