.
Am o problema.Am baut intr-o seara mult energizant,cafea si tigari.In seara aceea mi-am ascultat respiratia si m-am speriat.Apoi ma luat o stare de lesin aveam numai ganduri negre si simteam ca ma sufoc sau ca lesin.Am fost la medicu de familie si mi-a spus ca e psihic,dar nu am crezut-o intr-o seara am patit din nou.Am chemat salvarea mi-a luat tensiunea si pulsu si ea mi-a zis acelasi lucru.Mi-a dat o pastila si m-am calmat...Sa am incredere in acesti medici doar verificand tensiunea si pulsu? De atunci imi persista respiratia greoaie si o durere in piept. Ma puteti ajuta va rog?
Adauga raspuns
Raspunsuri (5)
a
acum 10 ani
La tine totul incepe cu ''''simteam ca o sa'''' este expresia anxiosului in general,pentru ca el isi face fel si fel de inchipuiri si ''''simte ca o sa'''' tocmai pentru ca teama exagerata il face sa isi piarda controlul si sa fie acaparat asa cum si tu te-ai exprimat de ''''ganduri negre'''' . Renunta la consumul de energizante,la tot ceea ce contine cofeina,tutun si alcool,mananca mai sanatos si schimba-ti stilul de viata pentru ca desi a devenit comuna pt toata lumea sa auda fraza aceasta nu multi o aplica,mintea iti joaca feste tocmai datorita stilului de viata.Du-te la psiholog si nu mai chema ambulanta sunt cazuri grave,adevarate urgente care necesita ajutor,tu ai nevoie de consiliere psihologica,autocontrol si nu inainte de toate acceptarea problemei.
Raspunde
0
Advertisement
CoNNeCtiNg
acum 10 ani
Problema este ca eu de atunci am incontinuu impresia ca respir greu si intepaturi in piept.Pot fi urmari ale atacului de panica?
Raspunde
0
Gabriel
acum 10 ani
Raspunde
0

Psiholog Liliana Puchea
acum 10 ani
Atacul de panica reprezinta o manifestare paroxistica a anxietatii si este insotit de o serie de simptome fizice. Apare brusc si nu dureaza mai mult de 20- 30 de minute.
De cele mai multe ori abordarea terapeutica a atacului de panica se confunda cu faptul ca doar tratamentul medicamentos este indeajuns. Insa, medicatia are rolul de a actiona la nivel de simptom, de a reduce din intensitatea fricii prin anxiolitice, dar se observa ca simptomele reapar o data ce se intrerupe medicatia, intrandu-se astfel intr-un cerc vicios.
Acest lucru se petrece pentru ca panica este doar un simptom major care atrage atentia ca la nivel inconstient se intampla ceva. De fapt, am putea spune ca ea exprima un strigat de ajutor venit de la nivelul inconstientului, ce se poate constitui intr-un semnal de avertizare ca directia in care a mers viata individului pana in acel moment nu este in acord cu totalitatea fiintei lui. In linii mari, este vorba despre un conflict intrapsihic inconstient ce se exteriorizeaza prin simptom, ce are rolul de a atrage atentia ca ceva ce nu este benefic.
Dintr-un anume punct de vedere, aparitia simptomului da ocazia sa se poata regla ceea ce nu este echilibrat, adica acea comunicare intre constient si inconstient, esentiala pentru sanatatea psihica.
Abordarea cea mai optima a atacului de panica se refera insa la abordarea cauzala, adica psihoterapie, care poate fi insotita de tratament simptomatic - in functie de intensitatea simptomelor, ce urmeaza a fi redus pana la a fi intrerupt continuandu-se apoi doar cu psihoterapie.
Psihoterapia are si rolul de a elibera tensiunea psihica ce determina aceste simptome si de a aduce lumina asupra motivelor reale ce stau la baza atacurilor de panica. Totodata, ajuta la constientizare, de a afla ce este in spatele acestei frici si ce o determina. Stiind care este cauza putem actiona asupra ei.
Netratarea atacurilor de panica face ca persoana sa nu isi poata desfasura viata asa cum si-ar dori si sa devina din ce in ce mai retrasa, mai izolata. Psihoterapia este de un real ajutor pentru ca se lucreaza asupra cauzei, iar acest lucru face ca rezultatele in timp sa fie durabile si viata persoanei sa se desfasoare intr-un mod optim si echilibrat, astfel incit sa poata participa in mod plenar la o paleta larga din aspectele vietii ei.
Apeland la psihoterapie atunci cand este cazul, aratam ca ne pasa de propria persoana si ca dorim sa luam in considerare si acea parte care nu poate fi vazuta cu ochiul liber, dar care exista. Astfel, daca vom avea grija de propria stare de bine, ne vom putea ocupa mai bine si de cei din jurul nostru si ne vom bucura din plin de viata alaturi de persoanele iubite.
Liliana Puchea
Psihoterapie
Consiliere psihologica
Telefon 0722207760
Adresa cabinet Bucuresti, Bdul Natiunile Unite, nr.8, bl.104, sc.5, et.4, ap, 96
http://cabinetdepsihologiepuchealiliana.blogspot.com