.
Dupa moartea mamei,acum o luna,doctorii mi au spus ca fac atacuri de panica,deoarece analizele erau ok.iau xanax cand mie rau dar simptomele fizice persista,imi creste pulsul foarte mult,tensiunea la fel,ma doare spatele continuu,si ma inteapa in piept,ma doare mâna stanga si imi amorteste,senzatia ca mi se umfla gatul si nu iau aer bine,ametesc si sunt foarte obosita,dar nu simt panica aceea de care spun toti.eu intru in panica doar cand mie foarte rau si simt ca imi pierd cunostinta.ce sa fac sa scap de simptomele fizice ca deja imi îngreunează viata si am obosit .multumesc mult
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 7 ani
Inteleg ca iti este foarte greu, fiind inca in perioada de doliu, peste care s-au adaugat si aceste probleme de anxietate, panica.
Atacul de panica reprezinta o tulburare de anxietate, in care persoana poate trai brusc niste stari de frica foarte intense insotite de palpitatii, senzatie de lipsa de aer, senzatie de ameteala, valuri de caldura sau de frig, senzatie de amorteala, durere in piept, teama de pierdere a controlului, teama de moarte etc.
Aceste manifestari pot aparea din diverse cauze: medicale, psihologice etc. Uneori, atacul de panica poate aparea ca urmare stresului intens si indelungat la care suntem expusi, pierderile cu care ne confruntam (somaj, deces, despartiri). In alte situatii cauza principala o reprezinta un tip de gandire mai anxioasa (obiceiul de a ne face griji din orice , de a vedea pericole la tot pasul etc).
Oamenii care sufera de anxietate sunt extrem de ingrijorati cu privire la multe aspecte ale vietii (familie, profesie, sanatate etc). Acestia se simt agitati si nerabdatori, catastrofeaza, sunt atenţi la potenţialele pericole (,,daca o sa se intample …daca o sa faca…daca raman fara”), se simt obositi mai tot timpul, nu se pot relaxa si nu se mai pot concentra asupra sarcinilor pe care le au de indeplinit.
Din pacate, deseori pacientii cu tulburari anxiose dezvolta si depresie.
Prin urmare , anxietatea netratata se poate agrava in timp.
Este indicata psihoterapia, deoarece te invata cum sa nu te mai incarci cu stres in exces, cum sa-ti corectezi stilul de gandire anxiogen, cum sa dobandesti un mai bun autocontrol asupra starilor psihice etc.
Pentru alte intrebari, poti sa-mi scrii sau sa accesezi link-urile:
adresa_web_filtrata /psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
adresa_web_filtrata /psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
adresa_web_filtrata /psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
adresa_web_filtrata /dezvoltare-optimizare-personala/
Multa speranta, deoarece aceste probleme se trateaza!