.
Buna ziua.Am fost in vacanta la mare cu o tabara.Acolo s-a itamplat sa fumez iarba pe tren si dupa vreo 10 ore cand am ajuns am mai fumat odata(nu stiu sigur daca era iarba ori legale ).Dupa ce am fumat , primele 10 minute m-am simtit bine ,am baut cam vreo 3-4 guri de vin dupa care mi s-a facut rau.Un prieten a blocat usa si ma luat panica /frica sa nu mor.Acum dupa vreo 2 luni am fost la medic si la psiholog si am luat tratament.In primele zile parca si-a facut efectu dar dupa ceva timp am facut efort (inainte de asta faceam k1)si intr-o seara am simtit ca nu mai am aer.De multe ori am stari de frig/cald,tulburari de vedere ma simt ametit dar acum simt ca cineva ma apasa pe piept si nu pot sa respir.Tin sa mentionez ca am fost fumator de la 13-14 ani iar marijuana am consumat doar de 3 ori,a 3-a oara fiindu-mi rau.Am o frica habar nu am de ce..dar mi-e teama sa nu cumva sa am o boala ceva ..habar nu am adica si chestia cu respiratia simt ca nu am aer si am citit pe net simptome ale cancerului pulmonar si am gasit acolo printre altele ''''oboseala , pofta de mancare scazuta (la mine nu prea e cazu) si faza ca nu ai aer in rest nu tusesc nu scuip sange,nu am slabit dar m-am ingrasat cam 2 kg..Va rog sa imi spune-ti o parere sau ce asi putea avea .Ps:scuzati-mi romana .Am 16 ani .1,61 inaltime si 55 kg, am facut 1 an de zile K1 pana la momentul incidentului si am fumat in timp ce faceam sport (foarte intens , adica cam 3-4 ore de antrenament pe zi si faceam luni mar.mier.joi.si vineri. ) Va multumesc anticipat!Doamne ajuta!
Adauga raspuns
Raspunsuri (8)
Cristina Pricop
acum 9 ani
Dupa consumul de marijuana se pot face atacuri de panica, care se pot repeta mai tarziu, si in lipsa consumului, in special atunci cand exista un stimul ce aminteste de primul atac, cum ar fi o activitate fizica intensa, in timpul careia respiram mai rapid si putem avea impresia de sufocare, ceea ce poate fi suficient sa declanseze un nou atac de panica.
V-as recomanda cateva sedinte de psihoterapie.
Ar fi de incercat solutia sa respirati intr-o punga de hartie atunci cand apare din nou senzatia de sufocare.
Raspunde
0
Advertisement
Cristina Pricop
acum 9 ani
V-as recomanda cateva sedinte de psihoterapie.
Raspunde
0

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 9 ani
CosminX3, inteleg ca te ingrijoreaza aceasta problema!
Atacul de panică este descris şi explicat prin relaţiile care apar între sentimentul de frică, senzaţiile corporale (simptomatologia fizică), cogniţiile catastrofice (interepretările eronate pe care le faceţi senzaţiilor corporale) şi comportamentul de evitare.
Interpretările catastrofice pot fi legate de moarte (atac de inimă, atac cerebral), pierderea controlului (leşin, a înnebuni) şi/sau a te face de râs în public.
Interpretările intensifică anxietatea, iar aceasta, la rândul ei, intensifică senzaţiile corporale, intrându-se astfel, într-un cerc vicios.
Teama de a nu avea un nou atac de panică, îngrijorarea excesivă contribuie la evitarea activităţilor şi a situaţiilor asociate cu posibila apariţie a senzaţiilor fizice.
Aceste comportamente evitative, de siguranţă (RENUNT LA ACTIVITATILE SPORTIVE) reduc anxietatea pe termen scurt dar, pe de altă parte, nu fac decât să menţină interpretările catastrofice şi senzaţia de pericol permanent.
Direcţii de tratament
Deoarece evenimentul critic în atacul de panica este interpretarea eronată, catastrofică a senzaţiilor corporale intervenţia vizează în primul rând modificarea acestor interpretari.
Există diverse metode pentru a realiza acest lucru: psihoeducaţie (oferirea de informaţii corecte), exerciţii de expunere interoceptivă, disputare cognitivă.
Renunţarea la comportamentele de siguranţă, efectuarea comportamentelor şi expunerea la situaţiile evitate sunt alte elemente importante ale terapiei.
Învăţarea unei tehnici de relaxare şi respiratie. Acestea ajută de asemenea la reducerea stării de activare generale şi eliberarea tensiunii din organism.
Poti accesa acest link pentru a te informa despre respiratia corecta:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/tehnica-respiratiei-complete/
Psih. Gabriel Pirvan
[email protected]
www.psihoutil.ro