.
eu sufar de tulburare depresiva anxioasa de 5 ani,iau tratament,nu zic ca nu mia trecut ,dar totusi am ramas cu ceva;NU POT MERGE SINGURA PE STRADA ,ce sa mai fac?unde sa ma mai duc?cu cine sa discut?
Adauga raspuns
Raspunsuri (4)

Psih. Violeta Musunoiu-Hoton
acum 14 ani
Buna seara
Cred ca in cazul dumneavoastra este vorba de agorafobie si
Stare depresiva;
V-as recomanda urmatoarele strategii comportamentale
Organizarea programului in asa fel incat sa contin si activitati relaxante careva vor spori increderea in propria persoana; ( practicarea unui sport – , fitness, masaj);;
Stabilirea de intalniri cu prieteni apropiati si petrecerea timpului alaturi de prieteni in locuri publice;
Angajarea într-o activitate fizică, ancorarea în prezent; angajarea în activităţi simple cu caracter repetitiv (au menirea de a abate atenţia de la senzaţiile şi gândurile negative).
Aceste strategii contribuie la distragerea atenţiei de la simptomele şi gândurile cu conţinut anxiogen si pregatirea dv pentru a face fata iesrilor in oras;
De asemenea este bine sa urmati un demers terapeutic -sa va adresati unui specialist care va va invata unele tehnici de relaxare si respiratie -pentru senzatia de irealitate pe care probabil o simtiti atunci cand sunteti singura pe strada
Exerciţii de respiraţie abdominală
Respiraţia abdominală lentă şi calmă reduce simptomele fiziologice , respectiv accelerarea ritmului respirator, contracţia toracică şi duce la dispariţia simptomelor de hiperventilaţie datorate respiraţiei claviculare accentuate (ameţeli, dezorientare, senzaţie de irealitate).
Multa sanatate