.
Buna seara,
Obiceiul de a tresarii inainte sa adorm il am de cand eram mica, dar in ultima perioada nu cred ca este seara fara sa mi se intample si acum parca sunt mai brutale, mereu cand mi se intampla asta inima imi bate mai repede decat de obicei.. As vrea sa consult un medic, dar nu stiu daca neurolog sau psihiatru. Mentionez ca eu am avut o perioada de un an atacuri de panica si momentan sunt sub tratament desi nu am mai avut in ultima perioada mi-am continuat tratamentul. M-as bucura daca m-ati putea ajuta cu un sfat. Va multumesc, o seara buna!
Adauga raspuns
Raspunsuri (10)

Psih. Stefania Budacu
acum 7 ani
Buna seara, ruxxandra7! Am avut pacienti multi cu aceleasi manifestari si probleme. Tratamentul pe care spui ca il urmezi pentru atacurile de panica este de natura psihiatrica, nu? Nu te supara, ai facut o grsala: atacurile de panica nu apar din senin, ci ca urmare a unor nemultumiri si/sau constrangeri interioare, motivele putand fi de la cele mai simple la cele mai complexe. Luand tratament medicamentos tu nu iti rezolvi problema - sau problemele - ci o ascunzi, practic, sub pres. A continua in acelasi fel nu este o rezolvare, iar organismul si creierul tau iti comunica nemultumirea, prin noile simptome. Poti incerca, si te vei convinge:
1. neurologul iti poate face un EEG, RMN/CT din care sa reiasa ca esti ok,
2. psihiatrul iti va da tratament medicamentos (anxiar, xanax etc).
Ai nevoie de un psihoterapeut (si recomand psihoterapie cognitiv-comportamentala), care sa te ajute sa iti gasesti si sa iti mobilizezi propriile resurse psiho-emotionale si cognitive; in acest fel, in momente de stres, mai tarziu, deja vei avea o pregatire importanta in gestionarea problemelor, si te vei descurca mult mai usor.
Cauta un psihoterapeut care sa iti inspire incredere, si fugi de cei care "garanteaza", "inteleg" si iti dau maculatura multa de citit (pe care si ei stiu ca nu o vei citi in intragime), doar pentru a demonstra vasta cultura in domeniu! Toate cele bune!