.
E posibil sa sufar de anxietate din cauza sarcinii(am 5 luni)?Mi-e frica sa mai intru in masina deoarece am avut un atac de panica ,adica de 2 ori asa din senin.Acum si cand mi se spune ca o sa raman singura am asa o stare de anxietate(adica cum sunt acum cand scriu;incerc sa uit).
Adauga raspuns
Raspunsuri (7)
ileana
acum 13 ani
Stai linistita, si eu am avut atacuri de panica atunci cand eram gravida. Cred ca are legatura cu schimbarile hormonale, medicul meu asa mi-a zis. Cica ne gandim la nastere, la bebe, la cum se va schimba viata noastra - toate astea fara sa constientizam. Si atunci se produc atacurile de panica. Mai poate avea legatura si cu vreun accident de masina in care ai fost implicata - daca zici ca ti se intampla in masina.
Raspunde
0
Advertisement

Psih. Andra Patulea
acum 13 ani
Draga viitoare mamica,
Am reflectat cateva secunde inainte de a-ti raspunde, pentru ca vreau sa-ti dau un raspuns care sa te mai linisteasca, dar nici sa te linisteasca in asa masura incat sa ignori unele semnale de alarma referitoare la starea ta psihica care iti poate influenta si starea fizica. Sarcina este o perioada delicata in viata oricarei femei si intervin o serie de modificari hormonale, fizice si psihice care pot creste sensibilitatea femeii insarcinate, aceasta fiind uneori mai sensibila la stres. La unele femei, aceste modificari sunt aproape insesizabile, iar la altele sunt foarte accentuate, acestea avnd atitudini contradictorii si sentimente ambivalente, starile anxioase si depresive devenind mult mai accentuate. Uneori, femeia insarcinata se poate simti fericita, ca apoi sa devina anxioasa, depresia si anxietatea pot creste in intensitate, pot interveni modificari ale starii emotionale si chiar tulburari comportamentale.
De cele mai multe ori, aceste manifestari sunt considerate toane ale femeii gravide, insa este important sa fii antenta la aspectele sanatatii psihice pentru ca acestea pot influenta sanatatea fizica. Atunci cand acestea cresc in intensitate prea mult, ori devin invalidante (teama exagerata si atacurile de panica pe care spui ca le-ai resimtit) este bine sa consulti un psihoterapeut, daca iti permiti, sau macar sa incerci sa le controlezi prin relaxare si sprijin familial.
S- a constat ca o mama stresata inseamna un bebelus stresat. Cand ea se emotioneaza, variatiile ritmului cardiac si respirator ale fatului sunt similare cu ale sale. In acest fel, un stres intens si repetat are consecinte asupra dezvoltarii copilului. De asemenea, studiile medicale atrag atentia asupra faptului ca anxietatea creste riscul avorturilor spontane sau a nasterilor premature. Nu este cazul sa te sperii, ci doar sa nu iti neglizezi starea psihica, sa ai grija de tine pentru ca acest lucru inseamna sa ai grija de copilul tau.
Incearca sa te bucuri de toate momentele sarcinii tale, desfasoara activitati placute pentru tine, vizualizeaza-te in viitor impreuna cu bebelusul, gandeste pozitiv, iar daca simti ca anxietatea si gandurile negative te coplesesc, nu ezita sa aplelezi la un specialist.