.
buna ziua!am 44 ani,sunt de aproape 4 ani intr''o relatie cu o femeie pe care o iubesc foarte mult,in ciuda faptului ca a fost o relatie tensionata cu despartiri si reveniri.Ultima despartire (mentionez ca am casatoriti civil ulterior am divortat )mi a adus in viata o femeie cu care am crezut ca mi pot reconstruii viata pe alte valori,decat cele pe care le recunosteam ca fiind valbile in cealalta relatie,adica sexul pe locul 1,dupa care celelelate(evident un rationament gresit).Se pare ca acesasta ultima relatie nu mi a adus decat distrugerea increderii in mine din pct de vedere sexual.O minima dorinta sexuala,s a transformat in panica,care a dus la inhibarea completa a dorintei.De cate ori ne intalneam in intimitate stiam ca "trebuie sa facem sex"ca ea''si doreste acest lucru,iar pe mine tocmai acest trebuie,acesta "comanda"ma inhiba.Intre timp m am impacat cu femeia pe care trebuie sa recunosc ca in tot acest timp am continuat sa o doresc,impacare a fost cu artificii!,dar la scurt timp gandul ca as putea sa esuez si cu ea s-a inoculat in mintea mea ca un vierme si s a transformat intr un sarpe,in final muscandu''ma.Ceea ce era de neinchipuit in relatia cu iubita mea a devenit fapt concret.Mentionez ca problema e f calda,pana acum n''am avut decat un singur esec.Dar mi e tema sa ma mai "apropii".Mentionez ca din motive independente de vointa noastra locuim separat...datorita proastei relatii dintre iubita si mama mea nu am putut locuii la mine in casa .Precizez ca ca am si un fond pshihic destul de labil,sunt dagnosticat ca fiind anxios,sufar de "atac de panica".Iubita mea chiar a comentat ulterior starea mea in timpul esecului cu simtomele unui atac de panica.Ma gandesc sa incep un tratament cu seroxat...merg la pshiholog..dar momentan nu am gasit inca solutia deplina.Daca cineva ma poate ajuta i as fi recunoscator.
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Adina Demian
acum 12 ani
Buna ziua Paganel,
Imi pare rau sa aud ca te confrunti cu aceasta dificultate, cred ca nu e placut pentru tine!
Se pare ca, datorita unei comunicari in relatie,bazata pe cerinte absolutiste in ceea ce priveste intimitatea sexuala din partea partenerei, acel "trebuie neaparat acum", pe care l-ai pomenit si pe care tu ti l-ai insusit, s-a dezvoltat o anxietate de performanta.
Este un lucru foarte bun ca faci psihoterapie! Este psihoterapie de orientare cognitiv- comportamentala? La cate sedinte ai fost pana acum?Aceasta forma de psihoterapie este foarte eficienta pentru atacurile de panica, tulburarea de anxietate, depresia, timiditatea, tulburarea obsesiv- compulsiva si diversele forme de fobii.
Daca starea de anxietate nu este generalizata si nu este de intensitate peste moderat, zilnic, toata ziua,ci se manifesta doar pe partea intimitatii sexuale, iti recomand sa nu incepi inca tratament medicamentos.
Ai putea sa mergi ptr o perioada de 2 ori pe saptaman la terapie si sa lucrezi atat in sedinta cu psihologul cat si intre sedinte, pe gandurile negative irationale care iti creeaza starea de anxietate si pe comportamentul sexual. Totodata, sustinerea, intelegerea, toleranta partenerei in aceasta perioada, poate fi foarte importanta pentru indepartarea acestei anxietati.
In acelasi timp, este nevoie sa ai rabdare in ceea ce priveste evolutia in urma sedintelor de psihoterapie, modificarile in mod firesc nu se intampla cat ai clipi, oricat ne-ar placea tuturor asta.
Mult succes, liniste si armonie interioara