.
Buna ziua ,
Am 22 de ani si pana acum 1 luna de zile viata mea a fost aproximativ normala . In adolescenta am consumat pe o perioada de aproximativ 1 an de zile droguri ( nu zilnic , dar macar o data de 2 ori pe luna ) . Ma speriam foarte tare atunci cand consumam si astfel am inceput sa fac atacuri de panica , ma gandeam ca mi-au afectat cumva inima sau creierul drogurile . Toate astea s-au intamplat acum 5 ani si in total am facut cam 6 atacuri de panica ( pe parcursul acestor 5 ani) de fiecare data camd le faceam credeam ca o sa mor , mai exact ca o sa fac un atac cerebral ( asta a fost obsesia mea in acesti 5 ani ) , dar nu mi-a afectat viata , pur si simplu seara inainte sa dorm ma gandeam ca m-a durut ft tare capul azi am fost ametita parca imi simteam bratul amortit , incepeam search google si era clar , fac atac cerebral . Acum o luna de zile cand m-am decis impreuna cu sotul sa facem un bebe cred ca iar m-am speriat tare ( pt ca ma gandeam ca o sa fac un atac cerebral la nastere) si am intrat intr-o stare de detasare de realitate . Am mers imediat la doctor sa fac un RMM care a iesit perfect normal si ca prin minune toata durerea de cap a trecut si toata frica de atac cerebral . Dar starea nu trecea asa ca am facut anaize de sange EKG holter , toate bune, nimic anormal . Si atunci a inceput gandul ca poate sunt nebuna si am inceput iar sa caut p net ( asta cred ca e cea mai mare p***ae pe care o fac pt ca ma speri foarte tare cand caut pe net ) . Asa am ajuns eu la concluzia ca am un inceput de schizofrenie si mi-e atat de frica ! Mult mai frica decat imi era de atacul cerebral . Mentionez ca nu aud voci si nici nu vad lucruri care nu sunt acolo ( dar mi-e frica ca o sa incep sa o fac ) si ma gandesc ca in copilarie mereu imi era frica sa dorm singura , de fapt eu am inceput sa dorm singura abea la 14 ani si chiar si acum daca as fi nevoita sa dorm singura mi-as imagina ca o sa intre hotii peste mine tresar la orice zgomot de afara , sau mi-ar fi frica de monstrii sau fantome , stiu ca nu exista ca nu sunt reale dar mie totusi imi e frica . De vreo 2 3 ori am avut un gand ciudat seara in pat cum ca poate persoana de langa mine se transforma in varcolac sau cva de genul dar cred ca vazusem cva film de groaza recent . Eu nu le cred cu adevarat dar ma sperie totusi gandurile astea . Uneori cand merg pe strada sau in metrou si vad p cineva mai dubios imi fac scenarii ca poate o sa imi faca ceva rau mie sau celor din jur , sau daca stau mai spre margine la metrou ma gandesc daca cineva o sa ma impinga...dar realizez ca e o p***ae gandul si ca nu se v-a intampla doar ca ma sperie rau p moment . E normal totusi sa am gandurile astea sau pot sa devin schizofrenica ? Mai ales ca am citit eu undeva ca treaba asta cu detasarea de realitate poate fi un simptom ! Eu nu mi-am intrerupt nici o activitate , poate imi e mai greu sa le indeplinesc din cauza fricii continue si uneori as vrea sa ma dau lovita si sa nu ies din casa dar nu o fac , ma imping de la spate si ies si imi desfasor treburile . Eu lucrez cu copiii si cand sunt cu ei la munca parca mai uit de "problemele" mele . Aaa mai am si faze de genul daca vad o albina mi-e frica sa nu ma intepe sa nu fac soc anafilactic ca tot asa am citit eu undeva sau daca mananc peste sa nu ma inec si sa mor ca am auzit eu undeva . Acum daca le citesc ma amuza si pe mine , mai putin asta cu schizofrenia . Uneori imi mai trece prin minte un gand cum ca poate o sa fac lucruri fara sa imi dau seama ca le fac si o sa ma trezesc dupa c le-am facut si mi/e frica sa nu fac ceva rau . Stiu ca poate sunt doar niste p***ai si sunt doar cea mai fricoasa persoana din lume dar tare mi-as dori sa fie asa si sa nu fie cu adevarat semne de schizofrenie. Aaa era sa uit , eu fac psihoterapie de vreo 4 saptamani , ma ajuta si nu prea ...astept un sfat ... Multumesc!!
Adauga raspuns
Raspunsuri (10)
Liviu
acum 9 ani
fiecare dintre simptomele descrise aici de tine -joaca un rol important in a te apara de schizofrenie. cu cat mai multe, cu atat mai bine. eu as manifesta multa prudenta inainte de a renunta numai la cateva dintre ele. pacat ca nu sunt ale mele (ca sa pot avea eu grija de ele. vb. ft. serios
Raspunde
0
Advertisement

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 9 ani
Buna ziua,
Doamna Maria, din spusele dvs rezulta ca sunteti o fire mai tematoare si care se ingrijoreaza mai usor. Manifestarile de care amintiti sunt mai mult expresii ale anxietatii. Anxietatea, daca nu sunt si cauze medicale, poate fi abordata eficient cu ajutorul sedintelor de psihoterapie, sedinte pe care, din cate am inteles, le si urmati.
De obicei, ameliorarile nu apar imediat dupa primele sedinte si depind foarte de mult de masura in care dvs puneti in practica ceea ce va solicita psihologul, de tipul de psihoterapie etc. Un exemplu de psihoterapie din categoria celor cu eficienta dovedita stiintific in tratarea manifestarilor anxioase il reprezinta si psihoterapia cognitiv-comportamentala
Dac aveti intrebari puteti sa-mi scrieti, dar si sa accesati link-ul:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
Toate cele bune!
Psihoterapeut Gabriel Pirvan
E-mail: [email protected]
Telefon: 0764.443.184
Site: www.psihoutil.ro