.
Bună ziua! Sufăr din când în când de episoade de anxietate și atacuri de panică. Ieri am avut un scurt atac de panica, după care am început sa simt o durere pe mana stanga de la umăr pana la degete +amorțeală. Aceasta a durat câteva ore, și nici acum nu a dispărut de tot. Credeți că este ceva psihologic sau este o problema la inima? Înțepături în jurul inimii nu am avut, doar pulsul mărit în timpul atacului. Mulțumesc!
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 3 ani
V-ati facut investigatiile medicale? EKG?
Daca invstigatiile medicale sunt in regula, in acest caz, aceste simptome sunt de natura psihica, de natura anxioasa.
Atacul de panica este o problema de tip anxios in care persoana are episoade de frica sau anxietate foarte intense care apar brusc si neasteptat. Aceste episoade, numite atacuri de panica, pot dura de la 5 minute pana la cateva zeci de minute (30 de minute, dupa care simtiti o senzatie de slabiciune, oboseala), pot sa apara din cand in cand sau frecvent, inopinat sau in anumite situatii anxiogene.
Atacul de panica se poate exprima prin urmatoarele simptome somatice si psihice:
-palpitatii, batai puternice ale inimii sau accelerarea ritmului cardiac;
-sentimentul de irealitate sau de detasare de noi insine;
-teama de pierdere a controlului sau de a nu innebuni
-senzaţie de ameteala, dezechilibru, vertij sau lesin;
-senzatii de scurtare a respiratiei sau sufocare;
-greata, diaree sau probleme cu stomacul;
-senzatii de amorteala sau de furnicaturi;
-disconfort sau durere in piept;
-transpiraţii sau / si tremur etc..
Tulburarea de panica (atacurile de panica inopinate), daca nu este tratata din timp si corespunzator, se poate asocia si cu anumite manifestari depresive.
O abordare efcienta a tulburailor anxioase (anxietatea generalizata, atacurile de panica, agorafobia, fobiile specific etc.) o reprezinta psihoterapia cognitiv-comportamentala.
Psihoterapia ajuta la:
• intelegerea factorilor care mentin problemele de panica si anxietate;
• dobandirea unor strategii eficiente de relaxare;
• schimbarea modului de gandire care predispune la panica si anxietate;
• corectarea comportamentelor care mențin manifestarile de panica si anxietate;
• dobandirea unor strategii de prevenție a recaderilor;
• reducerea simptomelor de depresie care adesea insotesc anxietatea;
• dobandirea unor strategii de dezvoltare a emoțiilor pozitive și a laturii pozitive a vietii;
• implicarea in proiecte si trairea vaorilor proprii etc.
Sanatate si o zi buna!