.
Am o problema foarte urata legata de sora mea mai mica, implineste 18 ani in curand. De mai bine de un an are stari de anxietate. A inceput acum un an cand nu mai putea sa manance, sa doarma simtea ca innebuneste, nu mai vorbea cu noi, voia sa moara. Asa ca mama a fost cu ea la psihiatru si a facut un tratament cu serlift, anxiar timp de mai multe luni. Totul parea ok dupa 6 luni, a renuntat treptat la medicamente, dar acum dupa ce a intrerupt tratamentul spune ca se simte mai rau decat inainte...adica starile de teama insuportabila, inexplicabila sunt de durata mai mare pe perioada zilei si niciun fel de activitate nu o mai poate distrage de la suferinta ei interioara.
Problema e: ce as putea sa fac sa ii imbunatatesc starea? multi spun ca nu ai ce face, decat sa fii alaturi de ea sau altele, dar eu as vrea sa ma implic activ in vindecarea ei, pentru ca nu mai suport sa o vad asa. Mentionez ca va merge din nou la psihiatru si va reincepe tratamentul medicamentos, dar in acelasi timp consider ca anturajul (familie, prieteni) este f important. Ce pot sa fac? Credeti ca va fii mereu asa dupa intreruperea tratamentului si va trebui sa il ia toata viata?
Simte ca pierde pe cei din jur si ca se pierde pe ea insasi. Cum pot sa ii demonstrez nulitatea acestor ganduri? + alte sentimente de vinovatie si scarba de sine.
Si o ultima intrebare: credeti ca aceste stari de natura psihica ar putea fii influentate de suferinta unui alt organ, de exemplu tiroida adica ar merita sa faca o examinare generala a sanatatii?
Va multumesc si astept raspunsurile dumneavoastra!
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 7 ani
Buna ziua,
Anxietatea patologica poate aparea si din cauza unor probleme medicale. De exemplu, anumite afectiuni ale glandei tiroide intensifica semnificativ starea de anxietate a persoanei.
Pentru a lamuri aspectul medical, trebuie sa luati legatura cu medicul de familie si sa solicitati analizele aferente.
Sunt si cazuri in care anxietate se intensifica ca urmare a unui stil de gandire care tinde sa exagereze cu ingrijorarile si cu indentificarea eventualelor pericole. Acest stil se bazeaza, de obicei, pe anumite convingeri disfunctionale despre sine, despre lume etc.
In aceasta din urma situatie, indicate sunt sedintele de psihoterapie, deoarece ajuta la modificarea stilului de gandire si a convingerilor disfunctionale.
Toate cele bune!
Psihoterapeut Gabriel Pirvan
Telefon: 0764.443.184
E-mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro