.
De o perioada destul de lunga nu ma simt prea bine , atat fizic cat si psihic.Am probleme de concentrare,nu ma simt capabil sa gandesc clar ,sa fiu hotarat pe ceea ce zic ,nu tin minte multe lucruri ,uit repede.Simt o presiune si o durere tot timpul in zona fruntii ,am o stare de oboseala ,somnolenta ,ma simt slabit din punct de vedere fizic ,imi vine greu pofta de mancare .E ca starea aceea dupa cateva pahare cand esti constient de tot ceea ce se intampla dar nu esti 100% stapan pe tine .Nu am rabdare ,n-am stare dar si daca incep sa fac ceva imi pierd interesul si ajung inapoi de unde am pornit ,sunt iritat si ma enervez repede ceea ce nu face parte din mine.Am fost la medicul de familie ,mi-am facut analize dar mi-au iesit bune.Am crezut ca poate e vorba de lipsa vitaminelor in corp, din lipsa poftei de mancare si de aceea am starea asta.Mi-am luat tot felu de vitamine , fructe ,am crezut ca o sami revin.Acum de cateva zile m-am gandit la sedentarism pentru ca locul de munca nu ma solicita fizic si acasa nu prea fac miscare .Am cautat pe internet si la sedentarism am gasit anxietatea ca si simptom .Mi-am regasit aici starile pe care le am si m-am gandit ca poate ma puteti ajuta/lamurii cu situatia mea.Totul se intampla de cateava luni .Eram capabil de foarte multe,stiam sa zic ce trebuie si cand ce trebuie dar acum parca cineva imi tine creierul foarte strans si nu ma lasa sa gandesc si mai e si conditia fizica .Tind sa cred ca e vorba de sedentarism ,de alimentatie .Va rog sa ma ajutati si sa ma lamuriti ce am de facut pentru ca imi afecteaza viata pe toate planurile.Astept raspunsul si ca multumesc
Adauga raspuns
Raspunsuri (4)
Dr. Cristian Irina
acum 12 ani
Astenia este o lipsa de putere fizica, intelectuala, poate avea cauze diverse :tratamentul efectuat pentru cancer: chimioterapie, radioterapie;  efecte secundare ale diverselor tratamente,  mobilitatea scazuta si timpul indelungat petrecut in pat, supra-oboseala, deshidratarea si nutritia p***a,  insomnia, stress-ul, durerea necontrolata, depresia,bolile endocrine si metabolice, cum sunt afectiunile glandei tiroide. Simptomele in astenie sunt variabile functie de cauza :oboseala generalizata, dureri musculare, dificultati la schimbarea pozitiei de la sezand la statul in picioare, dificultati in respiratie, tremuraturi sau friguri (care pot fi semne de infectie), depresie.
Deficitul de zinc implica dificultate de concentrare.
Se poate apela la psihoterapie.
Raspunde
0
Advertisement
dan.p.
acum 12 ani
Nu am apelat niciodata la psihoterapie si sincer nu stiu exact in ce consta.Cu o solutie sau un tratament pentru situatia mea daca mati putea ajuta sau doar psihoterapia e solutia?
Raspunde
0

Psih. Roxana Olaru
acum 12 ani
Dupa cum a spus si dna doctor, cea mai utila metoda ar fi psihoterapia.
In cadrul interventiei psihoterapeutice veti fi ajutat sa gasiti sursa problemei, a starilor pe care le aveti. Apoi, urmatorul pas va fi sa intelegeti ce se intampla si sa incercati sa va gasiti noi stategii de rezolvare. Nu vi se va spune ce sa faceti, ci veti fi ajutat sa va gasiti propriile solutii. Motivele pentru care se procedeaza astfel sunt bazate pe ideea ca nu este de dorit sa faceti toata viata psihoterapie.
Ceea ce am explicat eu mai sus este foarte concis. Daca mai aveti intrebari va rog sa le puneti.