.
buna ziua.
acum 9 ani de zile am suferit de depresie anxioasa aveam atacuri de panica zilnic.am urmat atunci un tratament si cu chiu cu vai am reusit sa scap de acele stari dar nu pot zice neaprat din cauza pastilelor pe care le-am luat ci mai mult datorita faptului ca am inceput sa merg la cursurile unui colegiu si imi ocupa mult timp si imi facea placere sa am activitate si sa fiu inconjurata de oameni,atmosfera de acolo mi-a facut bine pentru 3 ani nu am mai avut nici un simptom.
apoi au revenit starile de anxietate foarte puternice in urma unei deceptii in viata personala ,de data aceasta nu am mai consultat nici un doctor si ma autosugestionam ca nu-i nimic si ma obisnuisem cu acele stari care nu tineau atat de mult,se intampla cateodata sa am 4 luni fara sa nu am nimic si apoi urmau cateva zile in care ma cuprindea starea de anzietate din senin.perioada asta ma timut 4 ani
apoi am avut o lata perioda buna luminoasa chiar am cunoscut pe cineva am fost foarte fericita am ramas insarcinata si mi-a fost teama la inceput ca pe perioada sarcinii sa nu imi revina aceste episoade,dar din momentul cand am ramas insarcinata si pana aa facut baiatul 2 ani nu am avut nimic,ma trezeam dimineata cu buburie in suflet si ma gandeam ca am scapat de anxietate definitv.
dar nu a fost asa starile au reinceput cat timp sotul a afost plecat in strainatae pentru 7 luni,nu puteam asta singura in casa imi era teama sa nu inebunesc,aceste stari durau 3 sau 4 zile dupa care urma o peroada buna de 2 sau chiar 3 luni si asa mi se intampla pana in ziua de azi.nu am mai apelat la nici un doctor poate aici gresesc eu mult.am luat o perioada calmogen la nevoie pentru ca daca il luam asa ca un tratament mai lung imi dadea somnolenta si imediat ce il luam simteam cu mainile mi se lasau grele si imi batea inima foarte incet.asa ca am renuntat la el mai iau calmepan in starile acestea care zic eu ca imi priestemai bine...
in urma cu trei luni am fost diagnostificata cu sindrom vertiginos.aveam ameteli zilnic si imi era teama si sa merg pe pe strada ,mereu mergeam in graba.am urmat tratament cu betaserc dar degeaba mai rau imi era.dupa ace am intrerupt tratamentul ma-m simtit mai bine ametesc foarte rar dar de fiecare data ma cuprinde o stare de panica pe care reusesc sa o controlez cu mult calm.
INTREBARE mea aceste ameteli sint un simptom al anxietatii cu care ma confrunt de atat vreme?
am facut mai multe analize care mi-au iesit bine deci probleme asa nu ar fi.in trecut cand faceam atacuri de panica nu aveam aceste ameteli la mine se manifesta cu simptomele unui infarct miocardic.
eu am pus aceste ameteli ca rezultaat al anxietatii s nu stiu daca este bine.ele sunt mai rare acum o data la 7 - 10 zile,ma cuprinde aceasta stare de instablitate usoara-deci nu ca s-ar invarti casa cu mine-si apoi o stare de panica si cu cat ma panichez mai tare cu atat ameteala se intensifica.dar in utima vreme resusesc cs ma calmez.
o alta problema de amea este ca de 5 zile imi amortesc ambele maini doar palmele in timpul somnului cei drept eu dorm pe burta si dorm pe brate.cum ma trezesc le scutur si imi trece dar cateodaat imi este ata tde somn si nu le mai dezamortesc si imi vine mai greu cand ma trezesc.ar putea fi ceva probleme de circulatie p***a?
bucuria mea cea mai mare ar fi sa scap definitiv de starile de anxietate.este adevarat ca netratata se agraveaza?
va multumesc
Adauga raspuns
Raspunsuri (27)

Psih. Sorinel Mocanu
acum 14 ani
Referitor la intrebarea despre starile de anxietate:
din cele descrise de dv, reiese ca manifestarile (desi in forme diferite: atac de panica, teama de a nu innebuni, vertij, tahicardie, amorteli ale membrelor) au, intr-adevar, o frecventa mai crescuta odata cu trecerea timpului: de la un episod la 3-4 luni, apoi la 2-3 luni, pana la cele aproape saptamanale.
Posibilitatea de-a avea o problema a circulatiei periferice poate fi exclusa printr-un simplu examen medical, dar problema anxietatii necesita vizita la un psiholog. Deocamdata am remarcat doar ca debutul acestor manifestari pare legat de fiecare data de o "pierdere" a cuiva (simbolic vorbind), si ele au fost atenuate cand cineva a aparut in viata dv (colegi, sot sau copil). Dar acestea sunt doar aspectele cele mai de suprafata ale unor probleme care necesita mai mult timp si mai multa atentie pt a putea fi intelese.
Cred ca aparitia psihologului in viata dv (chiar daca pe termen limitat) va va ajuta sa scapati de aceste manifestari neplacute in mod permanent. Totul este sa va ingaduiti acel timp si acea atentie fata de dv.