.
Buna seara ! Problemele mele au inceput acum un an, cand am vizionat un film cu exorcist si m am speriat foarte tare. Seara am visat ca mi se intampla acelasi lucru ca in film. Era un vis din ala din care nu puteam sa ma trezesc. De atunci au inceput treptat atacurile de panica. efectiv m au terminat psihic. Am dezvoltat anxietate foarte intens si nu mai sunt eu ... Am trecut prin diferite stari, stiti si voi, de sufocare, ca o sa mor, o sa mi pierd controlul. Am trecut prin absolut tot ce inseamna anxietate. Am inteles ca acelea sunt doar filme si ca nu am de ce sa ma sperii si ca toate acele ganduri sunt ireale si irationale, doar bantuie prin subconstient. doar ca de cateva saptamani nu dorm bine. Am trait acea paralizie in somn, efectiv nu puteam sa ma trezesc. Am cautat pe net bineinteles ca nu ma puteam abtine si am vazut ceva legat de niste spirite rele, demoni, p***ai d astea dar m am speriat de moarte incat aproape am facut un atac de panica. din cate am citit eu, e ceva legat de fazele somnului. Eu nu dorm bine, aseara am auzit un zgomot puternic in tot capul pt 2 secunde, nu mai mult, si dupa am adormit, ca si cand treceam de la un somn la altul. Va rog, explicati mi si mie care i treaba cu anxietatea si somnul si toate astea pt ca sunt ingrozita...
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 7 ani
Îmi dau seama de faptul că te-ai speriat în urma acelui film si coșmar sau/și în urma informațiilor citite/interpretate eronat de pe internet. Atenție la sursele de pe internet! Nu toate informațiile găsite pe internat sunt realiste, validate din punct de vedere științific. Foarte important, nu toate persoanele care vizioneaza un film de groază și eventual trăiesc în vis acele scene -se îmbolnăvesc de o tulburare anxioasă (tulburare de panica, fobii, tulburare obsesiv-compulsiva etc.). Aceasta nevroză s-a declanșat pe fondul unor vulnerabilități psihice, a unor modalități de gândire iraționale.
Oricâte explicații ți s-ar da sau ai citi, acestea nu ajută întotdeauna la rezolvarea problemei. Mai ales atunci cand vine vorba despre o problema de sănătate psihică, cum sunt tulburările anxioase. În plus, este vorba despre o tulburare cronică și nu trece de pe o zi pe alta. Este nevoie să începi un demers de psihoterapie susținut. De asemnea, îți recomand să apelezi și la un medic psihiatru ca să iți recomande o schemă de tratament.
Prin psihoterapie ti se oferă informaţii, cunoştinţe, tehnici, strategii, dar nimeni nu le poate utiliza în locul tau pentru a obţine ceea ce doresti.
la început afli mai multe informaţii pentru a înţelege ce ti se întâmplă şi ce trebuie să faci, apoi ti se explică ce ai de făcut. Faptul că înveţi nişte lucruri în terapie nu înseamnă că problemele tale se rezolvă. În conclzuie, va trebui să exersezii ceea ce învăţi pentru a-ți recăpăta echilibrul emoțional, pentru a-ți recăpăta bucuria de a trai și pentru a avea un stil de viață funcțional.
Despre tratarea tulburărilor anxioase și a insomniei, poți citi accesând aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/insomnie/
Cu bine.