1. Diagnostic şi evaluare clinică:
(a) investigarea şi psihodiagnosticul tulburărilor psihice şi al altor condiţii de patologie care implică în etiopatogeneză mecanisme psihologice;
(b) evaluarea stării de sănătate mentală, ca precondiţie pentru desfăşurarea unor activităţi care impun prin lege examinare psihologică la angajare sau periodic (ex. testarea profesorilor, a funcţionarilor publici,sau care nu necesita abilitati deosebite de munca );
(c) evaluare cognitivă şi neuropsihologică;
(d) evaluare comportamentală;
(e) evaluare bio-fiziologică (ex. prin proceduri de bio-feedback);
(f) evaluare subiectiv-emoţională;
(g) evaluarea personalităţii şi a mecanismelor de coping / adaptare / defensive;
(h) evaluarea unor aspecte psihologice specifice cuplului, familiei sau altor grupuri;
(i) evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice;
(j) evaluarea gradului de discernământ al persoanelor;
(k) evaluarea dezvoltării psihologice;
(l) alte evaluări în situaţii care implică componente psihologice.
2. Intervenţie/asistenţă psihologică
(a) educaţie pentru sănătate, promovarea sănătăţii şi a unui stil de viaţa sănătos (ex. prin prevenţie primara şi secundară);
(b) intervenţii specifice pentru persoanele cu nevoi speciale [aria psihopedagogiei speciale în condiţii de psihopatologie (ex. logopedie)];
(c) consiliere şi terapie suportivă;
(d) consilierea în situaţii de criza şi asistenta bolnavilor terminali;
(e) optimizare şi dezvoltare personală, autocunoaştere;
(f) terapii de scurtă durată focalizate pe problema, prevenţie terţiară, recuperare şi reeducare (individuale, de grup, cuplu şi familie);
(g) terapii standard de relaxare şi sugestive;
(h) consiliere (ex. prin tehnici comportamentale) specifica obiectivelor medicale (ex. creşterea aderentei la tratament, modificarea stilului de viata, pregătire preoperatorie, prevenţie terţiară în cadrul bolilor cronice etc.);
(i) managementul conflictului, mediere şi negociere.
3. Cercetare:
.4. Educaţie şi training (formare profesională):