Legume si ulei de peste, secretul tineretii fara batranete

Actualizat: 25 Aprilie 2023
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate
Dr. Mihaela Bilic
Consultant medical:

Dr. Mihaela Bilic
Medic primar in specialitatea diabet, nutritie si boli metabolice

Martisor nutritional cu rol de panaceu universal

Ce-si doresc femeile? Sa ramana tinere, frumoase si sanatoase! Aflati ca e simplu si la indemana oricui prin ajustarea dietei. Un studiu prospectiv facut pe femei cu varsta cuprinsa intre 40 si 65 de ani a demonstrat ca instalarea menopauzei poate fi intarziata cu pana la 3,3 ani daca consumam legume proaspete si peste gras. The UK Women Cohort Study a urmarit obiceiurile alimentare a 35372 femei timp de 6 ani. Concluzia? Dieta vegetariana si consumul unor cantitati mari de carbohidrati de tipul orez, paste fainoase sau paine grabeste instalarea menopauzei cu 1,8 ani. La polul opus, consumul zilnic de legume si ulei de peste au efecte miraculoase in mentinerea sintezei de hormoni sexuali feminini.

Imbatranirea inseamna oxidare, iar ovarele sunt si ele supuse acestui fenomen. Cine se poate opune “ruginirii” noastre din interior? Vitamina C si antioxidantii din legume, alaturi de acizii grasi esentiali omega 3 din peste! Organismul uman nu poate sintetiza vitamina C, ea trebuia adusa din alimentatie. La fel si pentru acizii grasi omega 3, de aceea se numesc esentiali!

De aproape 200 de ani popoarele nordice folosesc suplimentele de ulei de peste la orice varsta, de la femei gravide la copii si seniori. In 1982 premiul Nobel pentru Medicina se acorda relatiei dintre prostaglandine si grasimile omega 3 din alimentatie.

Cine sunt prostaglandinele?

Molecule de care depind toate functiile corpului: inflamatie, imunitate, sinteza de hormoni.

Cine sunt omega 3?

Moleculele de grasime fabricate de plante, consumate si procesate de animale si apoi ingerate de om. Omega 3 inseamna clorofila din frunze, iarba, alge. E nevoie de vietuitoare precum pasarile, rumegatoarele sau pestii care sa concentreze omega 3 in carne, ficat, icre, oua sau lapte.

Oamenii nu pot sintetiza omega 3. Supravietuirea, evolutia si functionarea organismului uman are nevoie de omega 3 care provine din regnul animal. Fara omega 3 adus zilnic prin dieta nu exista sinteza de prostaglandine, deci adio sanatate si imunitate!

Pana acum stiam ca mostenirea genetica nu poate fi influentata indiferent de faptele noastre. Pare ca lucrurile s-au schimbat: cu ulei de peste intarziem menopauza si osteoporoza, iar cu produse lactate suntem protejati de obezitate si crestem mai inalti. Nordicii tin cont de aceste secrete alimentare si nu intamplator silueta si aspectul lor fizic este de invidiat. Decat sa facem referire la studiul China, oare n-ar fi mai interesant sa adoptam traditiile celor din nord? Mai ales ca omega 3 are efect protector pe mai multe planuri: scade riscul de diabet si boli cardiovasculare, creste eficienta mentala si prestatiile intelectuale, scade riscul de boli degenerative cerebrale si tulburari psiho-emotionale.

Consumul de peste gras de minimum 2 ori/saptamana are efecte pozitive asupra sanatatii:

-reduce inflamatia peretilor arteriali, fluidifica sangele, scade tensiunea arteriala si riscul de tromboza

-micsoreaza globulele rosii din sange si faciliteaza ajungerea lor in cele mai mici capilare din corp, asigura oxigenarea si hranirea optima a tuturor celulelor

-regleaza nivelul grasimilor din singe, scade colesterolul total si trigliceridele, dar si fractia “rea” de LDL-colesterol

-are efect antiinflamator, potenteaza raspunsul imun la rani sau infectii insotite de febra, durere si inflamatie.

Toata lumea a auzit de Omega-3, doar ca in practica nu avem niciodata suficient omega 3 in farfurie. Molecula magica de Omega-3 nu are nevoie sa fie brevetata, ea exista in natura. Cat despre beneficii, exista peste 20000 de articole stiintifice pe care nimeni nu le-a mediatizat. Fie ca provine dintr-un aliment sau dintr-un supliment, este esential sa includem omega 3 in dieta zilnica….un martisor nutritional cu rol de panaceu universal!

Omega-3 natural din ulei de ficat de cod este o sursa bogata de DHA (acid docosahexaenoic) si EPA (acid eicosapetaenoic) – cei mai importanti acizi grasi din familia Omega-3, intrucat creeaza legaturi intre celulele din intregul corp si componente cheie ale creierului, inimii etc.

Gama Möller’s contine o concentratie mare de acizi grasi Omega-3 naturali si are beneficii mari pentru sanatate:

•acizii grasi esentiali polinesaturati Omega-3, in special DHA si EPA, ajuta la dezvoltarea creierului*, a inteligentei, a memoriei, a capacitatii de a rezolva probleme, dar ajuta si functia cardiovasculara, regland nivelul colesterolului si al triglideridelor
•ajuta la dezvoltarea sanatoasa a sistemului osos si a dintilor si a sistemului imunitar
•contribuie la imbunatatirea acuitatii vizuale si la functionarea normala a inimii
*Efectul benefic se obtine in conditiile unui consum zilnic de minim 250 mg EPA si DPA.

Toate produsele Möller’s contin Omega-3 in stare naturala si vitamina D, fiind obtinute din ulei de ficat de peste provenit din cod salbatic, capturat responsabil din cele mai pure ape reci arctice norvegiene la Lofoten si Vesterålen.

Poarta numele farmacistului Peter Möller (1793-1869) care a descoperit si patentat in premiera o metoda revolutionara de purificare si de productie a uleiului de ficat de cod, utilizata pana azi.

Produsele Möller’s contribuie la mentinerea sanatatii tuturor generatiilor.

Citeste mai mult aici:https://m.sfatulmedicului.ro/mollers

Opiniile exprimate in acest material apartin partenerului nostru. Aceste opinii pot sa nu reprezinte pozitia SfatulMedicului.ro si nici sugestie de achizitie. Va sfatuim ca pentru orice problema medicala, sa consultati intotdeauna un medic, inainte de a incepe sau a schimba un plan de tratament.


Citeste si despre:

Beneficiile uleiului de peste asupra sanatatii Beneficiile sucurilor de legume pentru sanatate Cum sa mancati mai multe legume verzi 4 retete cu peste sanatoase si usor de preparat Mit si realitate despre uleiul de peste Aliatii organismului in sezonul rece: antioxidantii Top 5 lucruri esentiale pe care sigur nu le stiai despre Omega-3 4 Ingrediente Benefice pentru Pregatirea unui Corp de Vara Vitamine si minerale esentiale pentru o piele frumoasa Uleiul de in Dieta Sonoma Dieta celor 3 ore Curcan vs. pui: beneficii nutritionale Armele secrete ale hidratarii intense a pielii