Cercetatorii au creat primele organe umane in miniatura

Actualizat: 07 Ianuarie 2015

Oamenii de stiinta au creat primele organe umane artificiale in miniatura, cu scopul de a le folosi pentru testarea medicamentelor si descoperirea de noi tratamente pentru diverse boli.

Cercetatorii vor folosi mostrele pentru a intelege mai bine cum functioneaza un organ sanatos si prin ce transformari trece unul bolnav.

Profesorii Scolii de Medicina John Hopkins din Baltimore, SUA, au conceput primul tract digestiv artificial la scara mica, in speranta eradicarii bolilor diareice care ucid anual 800.000 de copii.

Pana acum, experimentele efectuate pe cobaii de laborator s-au dovedit ineficiente in gasirea unui tratament care sa scada rata mortalitatii din aceasta cauza.

Mostra functioneaza prin introducerea in mecanismul sau a mai multor celule din tractul digestiv, ce se pot inmulti si organiza in acest mediu controlat la fel ca in organismul uman. Tractul digestiv miniatural produce enzime digestive, hormoni si mucus, lipsindu-i insa vasele de sange si celulele nervoase.

Astfel, cercetatorii pot observa mai bine cum reactioneaza aceste celule sub efectul diversilor agenti patogeni, pentru depistarea de noi metode terapeutice eficiente. In prezent, oamenii de stiinta din numeroase laboratoare ale lumii lucreaza la dezvoltarea altor sisteme organice artificiale cu acelasi scop.

Cauzele si complicatiile cirozei hepatice Bolile autoimune Toamna si durerile reumatice 6 motive care fac inima sa-ti sara din piept Informatii esentiale despre transplantul de organe 25 de antibiotice descoperite recent de cercetatori, o speranta noua pentru medicina Ce sunt metastazele – tipuri, simptome determinate #roboterapeut, un aparat de top in orasul medical, care te ajuta sa mergi mai departe, mai usor! Urgenta stomatologica. Semnele care ar trebui sa te trimita imediat la dentist Legea invatamantului Celulele stem - informatii generale Ce este si cum se manifesta faringita streptococica la copii? Efectele vitaminei C asupra organismului 8 sfaturi neobisnuite pentru a trai mai mult Mituri despre accidentul vascular cerebral Scarlatina – boala contagioasa. Cum va puteti feri?
Cere sfatul medicului ×