O bacterie comuna din intestine protejeaza femeile de scleroza multipla

Actualizat: 22 Ianuarie 2015

O bacterie comuna din intestine asociata cu debutul ulcerului gastric, H. pylori, poate avea in acelasi timp un efect preventiv in instalarea sclerozei multiple la femei.

Aceasta este concluzia unui studiu publicat recent de savantii Institutului de Cercetare in Neurostiinte din Australia.

Bacteria contactata de regula in copilarie, Helicobacter pylori, infecteaza mai mult de o jumatate din populatie si ramane in organism pe toata durata vietii. Desi majoritatea persoanelor purtatoare nu se imbolnavesc din pricina microorganismului, exista si cazuri in care bacteria cauzeaza gastrita si ulcerul duodenal.

Cercetari trecute au asociat prezenta bacteriei H. pylori in corp cu un risc scazut de instalare a sclerozei multiple, o boala neurologica cronica prin care sistemul imunitar ataca sistemul nervos central. Oamenii de stiinta australieni au vrut sa testeze aceasta teorie si au derulat un nou studiu dedicat acestui subiect.

Rezultatele au confirmat faptul ca femeile care nu au primit diagnosticul de scleroza multipla tind sa fie infectate mai frecvent cu bacteria H. pylori, comparativ cu femeile care sufera de aceasta boala cronica. Prin urmare, oamenii de stiinta cred ca bacteria ar putea avea cu adevarat un efect de protectie in privinta instalarii sclerozei multiple.

Scleroza multipla Recuperarea in scleroza multipla 6 reguli importante pentru igiena intima a femeilor Microbiomul: bacteriile intestinale „bune” chiar te-ar putea ajuta sa slabesti? Complicatii rezultate in urma sindromului de colon sau intestin iritabil Simptome neplacute in zona genitala aparute dupa administrarea de antibiotice? Rolul benefic al prebioticelor: afla in ce fructe si legume le gasesti Descopera puterea plantelor pentru o minte agila si un somn odihnitor Manifestul emotiilor reale - 6 vedete din Romania provocate sa arate #EmotiiReale Cancerul anal: simptome, cauze si tratament Cauzele infarctului intestinal Boli autoimune, cauze si tratamente in medicina biologica Operatia cezariana Artrita reactiva Nasterea naturala Hernia inghinala