Pacientii si medicii pot semnala problemele cu care se confrunta in sistemul medical si prin e-mail, la adresa [email protected], avand in vedere aglomerarea liniei telefonice gratuite 0800.800.885, deschisa luni, si imposibilitatea tehnica de preluare a tuturor apelurilor.
Reprezentantii Ministerului Sanatatii sustin ca sistemul de inregistrare a problemelor din Sanatate functioneaza, desi numarul mare de apeluri poate crea limitari tehnice in preluarea sesizarilor.
Linia telefonica gratuita, unde pacientii si medicii pot sesiza problemele de sanatate, este disponibila de luni pana vineri, intre orele 8.00 si 18.00, a anuntat ministrul Sanatatii, Ion Bazac.
"Am infiintat aceasta linie telefonica pentru ca vrem sa aflam mai repede atat problemele pacientilor, cat si ale celor care lucreaza in sistemul medical. Vrem sa sune si omul care a stat la coada o ora-doua desi nu se mai putea tine pe picioare, dar si medicul care vede 50 de pacienti pe zi si nu-si mai vede capul de treaba. Dar nu e o linie de para, e o linie de idei", a precizat Ion Bazac.
Linia telefonica gratuita va fi deservita de o echipa operativa din minister. Aceasta va inregistra apelurile si va selecta problemele in functie de specific, pentru a fi ulterior transmise directiilor specializate. Toate apelurile vor fi inregistrate, iar orice forma de abuz, cum ar fi injuriile sau apelurile multiple nejustificate, va fi sesizata autoritatilor competente.