Numarul deceselor prin accidente rutiere este in Romania de 129 la un milion, peste media UE

Publicat: 22 Septembrie 2008
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

Numarul persoanelor decedate in accidente rutiere este, in Romania, de 129 la un milion, depasind media europeana, de 86 la un milion, una din cauze fiind infrastructura precara, a spus joi reprezentantul Comisiei Europene, Enrico Pasquarelli, cu ocazia semnarii Cartei Europene a Sigurantei Rutiere.

In 2007, in Romania, aproximativ 2.800 de persoane si-au pierdut viata in accidente rutiere.

"In Romania, numarul persoanelor decedate in accidente rutiere este de 129 la un milion, fata de media europeana, de 86 la milion. in ultimii 6 - 7 ani, numarul fatalitatilor a crescut, din nefericire, si din cauza infrastructurii precare", a declarat directorul departamentului Transport Terestru din Directia General pentru Energie si Transport din Comisia Europeana, Enrico Grillo Pasquarelli.

Acesta a precizat ca pe sosele, la nivel european, se doreste sa se injumatateasca numarul accidentelor rutiere, de la 54.000 la 27.000, pana la finele anului 2010. "Accidentele rutiere, fata de cele aviatice, produc mai multe victime in fiecare zi si acest fapt devine ingrijorator", a spus Pasquarelli.

Pietonii sunt un motiv serios de ingrijorare, reprezentand 40% din accidentele rutiere mortale, in timp ce media europeana este de 20%. Viteza excesiva si traficul mixt contribuie, de asemenea, la cresterea accidentelor rutiere grave.

"Numarul accidentelor rutiere grave in Romania ar putea ajunge la finele anului 2008 la 3.000, comparativ cu 2007, cand s-au produs 2.800 de accidente grave. Anual, in Romania au loc aproximativ 10.000 de accidente usoare in care raman cu sechele circa 60% dintre cei implicati. Cele mai multe accidente se intampla in mediul rural din cauza infrastructurii care nu este la nivelul conditiilor dezvoltarii unui trafic normal in Romania", a declarat pentru NewsIn presedintele Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie (AVAC), Marian Nedelescu.

Angajamentul pentru Carta Europeana a Sigurantei Rutiere, pe care orice companie, asociatie sau autoritate publica din spatiul UE il poate semna, are drept scop influentarea unor comportamente vitale ale sigurantei rutiere, cum ar fi siguranta vehiculelor, a infrastructurii, dar si comportamentul utilizatorilor.

"Semnarea Cartei Europene a Sigurantei Rutiere este un angajament pe trei ani destinat reducerii la jumatate a accidentelor rutiere", a declarat joi seful de proiect al Directiei Generale pentru Energie si Transport din Comisia Europeana, Maria Teresa Sanz - Villegas.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban a declarat ca prin intermediul infiintarii Comitetului Interministerial pentru Siguranta Rutiera se urmareste ca niciun accident rutier sa nu mai aiba loc din cauza infrastructurii deficitare. Oficialul spera ca prin modernizarea a 6.000 de kilometri de drum european si instalarea unui sistem de protectie (parapeti) sa scada numarul accidentelor grave in Romania.

Numarul accidentelor rutiere inregistrate anul trecut la nivel european s-a ridicat la 1,3 milioane. Costurile directe si indirecte ale accidentelor, pe plan european, sunt estimate la 2% din PIB-ul european.


Citeste si despre:

Primul ajutor in caz de accident rutier Centura de siguranta poate salva vieti De ce este importanta psihoterapia ca adjuvant in unele afectiuni? Patologie traumatica - plagi si contuzii Hepatita B si noile ghiduri de tratament Tratamentul leziunilor cranio-cerebrale Cancerul gastric Enterolactis Duo: Partenerul Ideal pentru un tranzit Intestinal regulat Ce este testosteronul si care sunt rolurile acestuia in organism? Cancerul pulmonar Cancerul pulmonar poate fi vindecat, daca il depistezi la timp 10 sfaturi practice pentru ameliorarea simptomelor racelii Dieta de 1200 de calorii: avantaje si dezavantaje Sanatatea femeii - vulnerabilitati Stresul si hipertensiunea: cum le gestionam? Cum putem diferentia tulburarea de stres post-traumatic de alta tulburare de sanatate mintala?