Primele rezultate ale campaniei “sansa la viata, sansa la noi amintiri” au fost prezentate miercuri de conducerea Institutului de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu Mures, care a fost dotat cu echipamente medicale de ultima generatie, in valoare de aproximativ 400.000 de dolari.
“Noul bloc operator de la IBCvT beneficiaza acum de primul ecograf din Romania configurat pe investigatii cardiologice la copii si nou-nascuti. Prin intermediul campaniei „sansa la viata, sansa la noi amintiri”, initiata la inceputul lunii iulie, Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures a fost dotat cu echipamente medicale de ultima generatie, in valoare totala de aproximativ 400.000”, a declarat Monica Suciu, manager general al IBCvT.
In cadrul campaniei au fost deja achizitionate pentru cel de-al doilea bloc operator al Institutului, un ecocardiograf cu sonda transesofagiana pediatrica, o pompa circulatie extracorporeala, un monitor anestezie terapie intensiva si o statie de pompe volumetrice peristaltice. De asemenea, un medic de la IBCvT se afla in prezent la specializare in cardiologie interventionala in Elvetia, cheltuielile fiind acoperite din fondurile obtinute in cadrul campaniei.
„Cel mai important echipament este ecograful pediatric cu sonda transesofagiana. Este primul ecograf de acest tip din Romania configurat pe investigatii cardiologice la copii si nou-nascuti. Prin achizitionarea acestor echipamente putem deja sa realizam operatii in cea de-a doua sala, sala fiind dotata cu echipamente la standarde europene.” a spus Monica Suciu.
Rezultatele campaniei „sansa la viata, sansa la noi amintiri” corespund estimarilor initiale ale Procter&Gamble, arata un audit desfasurat de Deloitte&Touch. Compania a analizat vanzarile produselor Procter&Gamble participante la campanie pentru perioada 1 iulie-31 iulie si confirma faptul ca nivelul acestora este conform prognozelor initiale ale P&G. Procter&Gamble estimeaza ca, la finalul campaniei, valoarea totala a donatiei catre Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu Mures se va ridica la suma de 550.000 de USD. „Suntem impresionati de impactul pe care campania „sansa la viata, sansa la noi amintiri” l-a avut pana in prezent. Multumim tuturor celor care sustin campania prin cumpararea produselor Procter&Gamble participante la aceasta si, care, prin gestul lor, le ofera copiilor cu malformatii cardiace sansa la o viata normala”, a declarat Olivia Ciubotariu, specialist relatii externe la Procter&Gamble.
Campania „sansa la viata, sansa la noi amintiri” are drept scop amenajarea unui nou bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures si specializarea in strainatate a personalului medical, cu ajutorul fondurilor provenite din vanzarea produselor pe parcursul campaniei.
Campania „sansa la viata, sansa la noi amintiri” se deruleaza in perioada 1 iulie-30 septembrie 2008, isi propune salvarea cat mai multor copii cu probleme cardiace si responsabilizarea opiniei publice cu privire la gravitatea acestor probleme. in Romania se nasc anual aproximativ 1000 de copii cu malformatii cardiace. 900 dintre acestia necesita interventie chirurgicala in primul an de viata. Cea mai mare parte a acestora sunt operati in centrul de la Targu-Mures. Doar 270 de copii pot fi operati in medie, intr-un an, la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu Mures, intrucat exista un singur bloc operator si o singura echipa specializata.
Potrivit medicului Horatiu Suciu numarul cazurilor operate pana acum este mai mare cu 30 decat in aceeasi perioada in cursul anului trecut.