Ghid de scadere in greutate

Actualizat: 19 Octombrie 2020
Consultant: Dr. Corello Mirela
Medic de medicina generala, Specialist in nutritie si siguranta alimentatiei
Clinica: Nutrisistem

Despre scaderea in greutate


Nu intodeauna senzatia de foame este un semnal ca trebuie sa mananci. Deseori senzatia de sete se confunda cu foamea. Centrii foamei si ai satietatii se afla la nivelul hipotalamusului, in diferiti nuclei ai acestuia.

Greutatea noastra este controlata in mare masura de hormoni. Acestia pot influenta apetitul si cantitatea de grasime pe care o depozitam. Cei mai importanti hormoni care regleaza senzatiile de foame si satietate, sunt Grelina si Leptina.

Grelina este denumita si “hormonul foamei” pentru ca stimuleaza apetitul, creste aportul de alimente si contribuie la mentinerea depozitelor de grasimi. Grelina, este secretata in stomac, creste cand ni se face foame si scade cand ne saturam.

Leptina este un hormon de satietate” produs de celulele adipoase avand rolul de a reduce pofta de mancare. Leptina, informeaza hipotalamusul (portiunea creierului care regleaz apetitul si consumul de alimente), ca exista suficienta grasime in depozite, ceea ce ajuta la prevenirea supraalimentarii.

De ce ne ingrasam

- Apare un dezechilibru intre foame si satietate, ceea ce duce la supraalimentare.
- Consum redus de calorii, datorat lipsei de miscare-sedentarism.
- Stres-creste nivelul de cortizol- nivelurile cronice crescute de sedentarismortizol pot duce la supraalimentare si crestere in greutate.

Ce putem face pentru a preveni ingrasarea

1. Sa controlam marimea portiilor
• foloseste mereu aceleasi farfurii
• mananca portii mici
• mananca un singur fel la o masa

2. Respecta un program al meselor

• 3 mese pe zi la un interval de 5-6 ore
• gustari compuse din legume, fructe, sau iaurt- doar daca iti este foame
• nu manca dupa ora 18

3. Bea circa 2-2,5 l de apa, de preferat intre mese

4. Fa miscare zilnic minim 60 min

Miscarea ajuta la consumarea caloriilor, mentine un tonus psihic bun, si o buna oxigenare a creierului, in plus ajuta la mentinerea unei bune functionari a intestinului, alt factor esential in pastrarea unei greutati optime.

5. Dormi cel putin 7 ore/noapte

Important sa te culci cu o ora inainte de miezul noptii, sa opresti orice sursa de radiatii (telefon, televizor) cu o ora inainte de culcare.

6. Evita

Fainoasele si dulciurile concentrate
• Fructele dulci in cantitate mare, fructele uscate si confiate
• Lactatele grase
• Carnea grasa, mezelurile de orice fel
• Bauturile carbogazoase si sucurile de fructe
• Alimentele fast-food


Citeste si despre:

Ghidul pacientului diabetic Dieta Atkins: ghid pentru incepatori Ghid pentru protejarea oaselor la orice varsta Dieta Perricone Rezultate obtinute in urma tratamentului cu PRP si aerocrioterapie la un pacient cu condropatie Solutii naturale pentru hipotiroidism Complexul tau de vitamine B pentru o viata sanatoasa! Cand parintii inainteaza in varsta: 5 semnale de alarma privind sanatatea Masa corporala ideala Intrebari frecvente legate de exercitiul fizic regulat Curcan vs. pui: beneficii nutritionale 9 reguli pentru o inima sanatoasa