Mersul pe jos in grup previne bolile cardiace, accidentul vascular cerebral si depresia

Publicat: 21 Ianuarie 2015

Un nou studiu dedicat efectelor miscarii asupra sanatatii a demonstrat ca mersul pe jos in grup aduce beneficii unice organismului.

Plimbarile dese in compania altor persoane, organizate ca program regulat de sport, ajuta la reglarea presiunii arteriale, reducerea depozitelor de grasime corporala, scaderea indicelui de masa corporala, prevenirea aritmiilor si scaderea nivelului de colesterol.

Cercetatorii Universitatii East Anglia (UEA) din Marea Britanie au evaluat masura in care mersul pe jos in grup este cu adevarat eficient in scaderea in greutate si prevenirea afectiunilor asociate cu un mod de viata sedentar.

Profesorii britanici au analizat 42 de studii cu date culese de la un esantion de aproximativ 2000 de adulti din peste 14 tari, unii suferinzi de obezitate, diabet de tip II, boli cardiace, fibromialgie sau boala Parkinson.

Rezultatele obtinute de oamenii de stiinta releva ca participantii implicati in activitati fizice desfasurate in grupuri organizate si-au redus semnificativ presiunea arteriala, cantitatea de grasime din corp, indicele de masa corporala si nivelul colesterolului rau.

Toti acesti factori de risc sunt implicati in producerea mai multor boli cronice, de la afectiunile cardiace si accidentul vascular cerebral, pana la depresie.


Citeste si despre:

Beneficiile oferite de mersul pe jos Importanta tipului de colesterol in bolile cardiace Hipercolesterolemia si strategii de prevenire a bolilor cardiace Atacul de cord si bolile cardiace Istoricul familial si riscul pentru boala Solutia ta naturala si intensa pentru candidoza! Dr. Horia Rosianu, aritmolog: Tulburarile de ritm ventriculare, o complicatie la distanta a infarctului miocardic Ce ingrediente din detergenti de rufe pot provoca eczema ? Cat de importanta este recuperarea dupa un AVC Secretele dietei DASH Ce afectiuni poti preveni daca mergi pe jos zilnic? Bolile cronice Accidentul vascular cerebral si incontinenta