Care este frecventa cardiaca optima in timpul efortului fizic?

Actualizat: 31 Octombrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Frecventa cardiaca sau numarul batailor inimii pe fiecare minut, reflecta destul de bine raspunsul organismului la efort.

Exista cateva metode de calculare a frecventei cardiace optime, cel mai des utilizata fiind cea a "frecventei cardiace de rezerva".

Aceasta metoda necesita folosirea unui ceas cu secundar si, de asemenea, cunoasterea exacta a topografiei pulsului (acesta poate fi detectat la nivelul arterei radiale sau la nivelul arterei carotide; trebuie sa se retina ca pulsul la nivelul carotidei se ia intotdeauna unilateral, deoarece apasarea sincrona a arterelor carotide poate provoca sincopa).

Calcularea frecventei cardiace optime

Formula frecventei cardiace de rezerva, presupune urmatorii pasi:

- determinarea frecventei cardiace maxime, pentru fiecare persoana in parte si care se obtine scazand varsta persoanei din numarul 220 (de exemplu, un tanar de 25 de ani poate sa dezvolte o alura ventriculara maxima de pana la 195 de batai pe minut)

- determinarea frecventei cardiace de repaus, determinata de preferinta dimineata dupa trezire (cu valori normale intre 60-80 de batai pe minut)

- se scade apoi valoarea frecventei cardiace de repaus din valoarea frecventei cardiace maxime pentru varsta respectiva, obtinandu-se astfel frecventa cardiaca de rezerva

- se inmulteste apoi valoarea frecventei cardiace de rezerva cu valoarea frecventei cardiace la care se doreste realizarea exercitiul fizic regulat" class="article-autolink" href="//m.sfatulmedicului.ro/Sanatate-prin-sport/intrebari-frecvente-legate-de-exercitiul-fizic-regulat_1575">efortului fizic (de obicei intre 60-85%, pentru stabilirea unei bune conditii fizice generale)

- se adauga in cele din urma la rezultat, valoarea frecventei cardiace de repaus si se obtine astfel valoarea frecventei cardiace tinta (care trebuie atinsa pentru realizarea obiectivului propus)

Exemplu

Calcularea alurii ventriculare optime, in cazul unui tanar de 27 de ani, care are o alura de 70 de batai pe minut in repaus si care doreste sa efectueze un antrenament la o valoare de 70% din potentialul fizic maxim, se calculeaza astfel:
- 220 – 27 = 193

- 193 – 70 = 123

- 123 x 70% = 86

- 86 + 70 = 156.

De retinut!

Totusi trebuie sa se retina ca aceasta determinare nu are o valoare absoluta ci doar estimativa. Atletii si sportivii antrenati pot dezvolta valori ale alurii ventriculare egale cu frecventa cardiaca maxima, pe cand persoanele neantrenate nu reusesc obtinerea unei valori mai mari de 50% din valoarea optima.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

Centrele de Excelenta in Cardiologie si Radiologie Interventionala ARES
Tel: 40319300
Bucuresti, Str. Tony Bulandra Nr. 27 Sector 2 Bucuresti, Incinta Spitalului Monza...
Spitalul de Boli Cardiovasculare Angiomedica
Tel: 031.9995
Bucuresti, Strada Cosminului, Nr.13, Sector2, București

Citeste si despre:

Care este legatura dintre anxietate si pierderea apetitului alimentar? Stabilirea unei greutati normale (platoul greutatii optime) Intrebari frecvente legate de exercitiul fizic regulat Preeclampsia si hipertensiunea arteriala in timpul sarcinii Decodifica acum ingredientele produselor de ingrijire a pielii 5 simptome ale deficientei de magneziu: Cum poate fi combatuta hipomagnezemia si cum putem reface “rezervele” de magneziu din organism? Top suplimente naturale ca sa stralucesti vara aceasta Cum va ajuta activitatea fizica regulata sa traiti mai mult Cum este influentata starea de spirit de pandemia de coronavirus Aflati de ce va simtiti obositi tot timpul si cum sa combateti acesta stare Ce este atichifobia si cum poate fi gestionata teama de esec? Muschi vs Grasime