Influenta nutritiei asupra sanatatii mentale

Publicat: 28 Noiembrie 2011 | Actualizat: 29 Noiembrie 2011
Autor: SfatulMedicului

O dieta saraca poate sa afecteze sanatatea mentala


Probabil ca majoritatea oamenilor cunosc faptul ca alimentele pe care le consuma influenteaza sanatatea organismului lor. Alegerile alimentare sanatoase ajuta la mentinerea si stimularea sanatatii inimii, muschi puternici si atingerea unei greutati corespunzatoare.

De asemenea, starea de spirit poate fi influentata de ceea ce consuma o persoana, astfel ca starea de spirit va fi mult mai buna dupa ce se consuma o salata verde sau legume gatite corect decat alimente de tip fast-food. Cercetatorii studiaza efectele alegerilor dietetice asupra starii de spirit si sanatatii mentale ale oamenilor.

Exista destule intrebari fara raspuns precum:
- Deficientele de vitamine pot contribui la aparitia depresiei?
- Suplimentele alimentare imbunatatesc starea emotionala a celor care sufera de deficiente nutritionale?
- Ce cantitate dintr-un supliment va creste starea de sanatate mentala?

Ce tipuri de nutrienti stimuleaza sanatatea mentala

Studiile referitoare la conexiunea dintre alimente si starea de spirit au fost destul de limitate si rezultatele acestora sunt mixte. Deoarece raman destul de multe intrebari fara raspuns, nu sunt recomandate modificarile dietetice menite sa inlocuiasca tratamentul medical in cazul tulburarilor mentale, cum ar fi depresia.

Dovezi restranse sugereaza ca anumiti nutrieti pot imbunatati starea emotionala a unei persoane. Toate aceste elemente nutritive se regasesc intr-o dieta echilibrata, in plus, nutritia adecvata ar putea creste tonusul fizic si emotional.

Acizii grasi omega-3 imbunatatesc sanatatea inimii prin reducerea nivelului colesterolului rau din organism si cresterea valorilor colesterolului bun. S-a demonstrat inclusiv rolul pozitiv al omega-3 asupra sanatatii mentale, intrucat aceasta poate influenta modul in care creierul trimite semnale in tot organismul. Acizii grasi omega-3 se regasesc in fructele de mare, peste (somon, hering, sardine, macrou), seminte de in, ulei de in si nuci.

Triptofanul este un aminoacid de care organismul are nevoie pentru a produce serotonina. Peroanele care sufera de depresie au un nivel scazut de serotonina. In prezent se cerceteaza efectele triptofanului pentru tratarea depresiei. Triptofanul se regaseste in compozitia carnii rosii, a celei de curcan, aproduselor lacatate. Magneziul este un nutrient care ajuta organismul sa produca energie si contribuie la buna functionare a muschilor, arterelor si inimii. In prezent se studiaza inclusiv rolul pe care l-ar putea avea suplimentele de magneziu in tratarea depresiei. Mangeziul se gaseste in componenta legumelor cu frunze verzi, nuci si avocado.

Acidul folic si vitamina B12fac parte din grupul vitaminic B care joaca un rol important in functia metabolismului si producerea de celule sanguine. Acestea influenteaza productia de dopamina si noradrenalina. In multe cazuri, oamenii deprimati au niveluri scazute ale acestor substante asadar cresterea valorilor acidului folic si a vitaminei B-12 poate creste raspunsul la medicamente specifice pentru tratarea depresiei.


Facilitati de tratament

Clinici si cabinete medicale

PERFECT DETOX EFECT
Tel: 0770272030
Voluntari, Str.Pipera-Tunari Nr.2 A(rondul De La Pipera)

Servicii si oferte medicale

Email
Clinici
recomandate
Servicii
specializate

Mentine natural, la cote optime, functia reproductivaMentine natural, la cote optime, functia reproductiva

Citeste si despre:

Grasimile: beneficii asupra organismului si siluetei

Beneficiile consumului de anghinare pentru sanatate

8 zvonuri despre sanatate pe care ar fi bine sa le ignorati

Alimentatia sanatoasa, sportul si relaxarea imbunatatesc viata sexuala!

Protectie si regenerare hepatica direct din natura

Nutraceuticele, suplimentele pentru frumusete

Aspira la vitalitate

Diabet zaharat de tip 2 recent diagnosticat

Malnutritia la varstnici

Remedii naturiste pentru tratarea afectiunilor sistemului nervos

Obiceiuri care va afecteaza creierul

O dieta bogata in fibre si legume poate ajuta la ameliorarea depresiei