.
In primul rand salut toate persoanele prezente pe acest forum.Am 22 de ani si sa spunem ca ma numesc ``x`` nu doresc sa imi spun numele real, si pseudonimele imi displac. Problemele mele au inceput acum 1 an de zile aproximativ. La varsta de 18 anii am fost angajat intro companie in care am evoluat spectaculos si surprinzator chiar si pentru mine...fara prea multe studii am ajuns in functii de conducere in mai putin de 1 an in compania respectiva. Apoi mi-am dat demisia si am inceput afacere proprie...din lipsa de inspiratie si poate fiind prea tanar ascultand pe unul si pe altul am deschis o afacere in domeniul produselor de carmangerie(niciodata nu am avut nici cea mai mica tangenta cu acest domeniu pana in acea clipa) evident am falimentat. Am inceput o afacere noua fiind in domeniul in care facusem progresele de care va spuneam .... totul bine si frumos am investit tot ce am avut, eu fiind orfan de un parinte , locuind doar cu mama mea , posibilitati de trai reduse etc etc sunt cap de familie practic de la 17 anii. Aceasta afacere noua a falimentat de asemenea anul acesta datorata crizei, lipsei de clientela si a angajatilor nepasatori de evolutie. Acum ... cand va scriu aceste randuri numar a 48 a zi de cand nu am iesit din casa efectiv deloc. Nu am habar ce pot sa fac, nu mai vorbesc cu nimeni ,nu tin legatura cu nimeni , sunt practic zolat complet de lume si nu simt nici o dorinta sa comunic cu cineva, am o iubita insa vreau si de ea sa ma despart .Ma simt inutil, mie rusine, ma simt invins, si nu vad cale de scapare din situatie.... Stiu ca sunt tanat si aud mereu replici de genu`` ai viata in fata`` insa chiar nu cred ca asta este o viata fericita , cand de tanat ... nu ma pot bucura de viata unui tanar normal care sa savureze viata, ....Ma simt imbatranit inainte de timp pur si simplu , si fire albe incep sa imi apara ..probail din cauza stresului. Facturile lunare , platile .... toate astea vin ...si eu nu pot face nimic ca sai ofer mamei mele o batranete decenta. M-am gandit sa plec sami ince3rc norocul afara in strainatate, insa nu gasesc oferte care sa para legale si sa nu fie cel putin 500 de candidati sau sa fie platite cu peste 800 de euro pe luna. .....Stiu ca aceste probleme sunt deja de ordin financiar insa eu va cer un sfat legat de starea mea de depresie, sunt covins ca asta este depresie.
Adauga raspuns
Raspunsuri (12)
danyelin
acum 13 ani
Buna d-nule X. Sa zicem ca sunt cu ceva mai mare decat tine si am acumulat mai multa experienta de viata,tocmai de aceea imi permit sa-ti scriu cateva randuri.Tu,in primul rand ai cu ce sa te lauzi la varsta ta.Ai incercat sa-ti iei viata in propriile maini si asta conteaza enorm.Alti baieti de varsta ta habar n-au "cu ce se mananca" o afacere insa n-au nici macar curajul s-o inceapa.N-ai cum sa acumulezi experiente stand cu bratele in san.Faptul ca ai incercat macar,denota ca esti o persoana cu spirit de afaceri.Acuma, in situatia de azi,poti sa stii ce vrei ca nu te lasa altii.Ma refer la situatia economica care este pretutindeni.Sa nu crezi ca esti singurul caruia nu-i merge nimic.Gandeste-te ca sunt o gramada care au avut afaceri de milioane si care au pierdut tot.Bancile le iau si casa si masa plus ca mai au si bani de dat.Stiu ca nu este usor,uneori parca suntem prinsi intre niste mreje si nu gasim nici o iesire insa tot timpul este o cale de scapare.Important e sa vrem.Daca vom sta sa ne plangem de mila sa stii ca nu vine nimeni sa ne dea nimic.In cazul tau,ti-as sugera sa nu te desparti de prietena ta doar pt faptul ca ai tu stari mai proaste.Toti le avem sa stii.Nu cred ca se lauda cineva ca totu-i super roz.Intradevar esti" tanar si poate nelinistit"(incerc sa glumesc cu tine).Dar de ce stai in casa toata ziua?Invata sa te bucuri si de lucruri marunte.Iesi nu sta in casa.Vorbeste cu prietenii,plimba-te,gaseste-ti ocupatii,citeste o carte,vizioneaza un film de comedie,fa ceva.Ai zis ca te simti inutil si ca ti-e rusine.De cine?Te simti invins?! Pai ce sa zica altii care au si o gramada de copii si nu sunt nici tocmai sanatosi si n-au nici de lucru.Aia atunci ce sa faca?Aduna-ti gandurile si vei realiza ca problema ta nu este asa de mare comparativ cu a altora.Sunt sigura ca vei trece si peste hopul asta si nu uita ca orice experienta ne poate face sa devenim mai puternici.O zi buna sa ai!
Raspunde
1
Advertisement
mamasita
acum 13 ani
CE ALTE SIMPTOME MAI AI DOMNUL X?
Raspunde
0
mamasita
acum 13 ani
NU TE GANDI NICIO CLIPA S APELEZI L 1PSIHIATRU,O SA ITI RECOMANDE ANTIDEPRESIVE,KRE O S ITI DISTRUGA INIMA,O SPUN DIN PROPRIE EXPERIENTA.MERGI L PSIHOTERAPIE.MULTA SANATATE!
Raspunde
0
domnulX
acum 13 ani
Va multumesc tuturor pentru aceste comentarii, deocamdata nu am de gand sa apelez la serviciile unui psihoterapeut...nu din alte motive dar nu am bani , suna ciudat dar chiar nu am momentan nici 50 de ron in plus fata de ce am nevoie pentru mancare pe urmatoarea luna . Asta e....
Raspunde
0
mamasita
acum 13 ani
Acum inteleg,e normal sa ai starile astea,dar o s t imbolnavest dak continui in ritmul asta.............o sa intri intr-un cerc vicios de diferite simptome si nu o s mai sti d unde vin fiecare.Dak ti-as povesti viata mea...te-ai ingrozi,desi am doar 21 ani.Ai facut f multe,asta dovedeste ca esti o persoana cu initiativa.....nu te lasa te rog,esti tanar.............. si nu iti parasii iubita,nu e ea cu nimic de vina,tine-o aproape,daca ea sta langa tine desi u ai starile astea,crede-ma alta ar zice" m duc s m distrez,mai lasa-ma naibii,cu problemele tale cu tot"Fi tare si incearca s iti reiei viata incet incet..........toti avem probleme!
Raspunde
0
Victor
acum 13 ani
In situatia economica actuala este greu pentru micile afaceri sa supravietuiasca, dar cu siguranta lucrurile se vor imbunatati in viitor. Experienta pe care ai acumulat-o in domeniu sigur va conta foarte mult. Din pacate asa este in afaceri : nimic nu este sigur si oricand poti decade intr-un timp foarte scurt. Insa este, de asemenea, posibila si o ascensiune la fel de rapida. Intotdeauna.
Faptul ca nu iesi din casa si nu mai comunici cu prietenii si cunostintele este o greseala, nu sunt ei vinovati pentru situatia actuala. Banii nu inseamna totul in viata, gandeste-te la ceea ce ai in momentul actual, nu la ce nu ai sau ai pierdut. Eu, de exemplu, am tot 22 de ani, niste parinti care se cearta cu fiecare ocazie, doua bunici de peste 80 de ani cu dementa senila si stam 6 oameni in 3 camere. De plecat in vacanta nu prea se pune problema, bunicile trebuie ingrijite (in principal mancare de 3 ori pe zi, din care de 2 ori eu le dau) + spalat, schimbat pampersi, etc. Oricum nu am prietena si nu am cu cine si unde sa ma duc, la mare nu am mai fost din 1998 iar la munte din 2006. Cred cu tarie ca unui om nu îi sunt date mai multe necazuri decat cele la care sa poata sa faca fatza, iar victoria suprema reprezinta tocmai iesirea dintr-o situatie care pare la prima vedere fara iesire. Mama mea este la capatul puterilor (din cauza bunicilor), macar mama ta este sanatoasa (sper) si ai o prietena care te intelege. Ar fi o p***ae sa te desparti de ea, nu ai nimic de castigat daca faci asta, din contra, pierzi o fiinta care ti-ar putea fi aproape in aceste momente grele si te-ar putea ajuta sa treci peste aceasta situatie.
Iar izolarea nu aduce niciun beneficiu, ci declanseaza o avalansa de efecte negative. Iti recomand sa faci plimbari, sa iesi cu prietenii : nu chefuri zgomotoase, o simpla plimbare in parc sau in natura este foarte benefica pentru organism - stimuleaza producerea de serotonina, hormon care da starea de buna dispozitie si a carui productie este stopata cand stai in casa. Si ideea de a consulta un psiholog este foarte buna, am o cunostinta care te-ar putea ajuta (ma rog, si eu sunt student la psihologie, dar înca nu pot da sfaturi calificate).
Destinul omului este de cele mai multe ori marcat de suisuri si coborâsuri, uneori mai mici, alteori mai mari. Cum spunea si Eminescu : "Ce e val ca valul trece". Orice situatie negativa poate fi depasita, important este sa avem speranta si sa fim deschisi la minte.
Raspunde
0

Psih.dr.Gabriela Marin
acum 13 ani
Draga X, Nu-ti fac eu teorii acum, stii si tu ca nu exista esec, ci numai feedback... Este normal sa te simti prost si lipsit de energie acum, dupa toate cate s-au intamplat. Dar acesta este un moment cuantic, cum ar spune WAYNE DYER, un moment care te provoaca sa te gandesti la sensul vietii, sa-ti evaluezi personalitatea, ceea ce ai invatat din viata pana acum, si sa afli CINE ESTI TU. Nu te grabi sa raspunzi prin prisma ultimelor intamplari.
Tu esti acelasi baiat talentat care a ajuns repede in top, si care se poate pune pe picioare foarte rapid. Ai aceasta putere, ai dovedit-o. Chestia asta nu dispare cu una cu doua. Stii cati mari oameni de afaceri au falimentat inainte de a reusi?
Ok, iti propun un exercitiu. Sa iei un pix si sa-ti pui pe hartie obiectivele tale pentru urmatorii 10 ani. Apoi le desfaci in obiective medii, pentru cateva luni...si discutam de cel care ar avea cel mai mare impact pentru tine.
Scrie-mi la ce concluzie ai ajuns si cum te simti cand iti faci planurile!
Gabriela