.
Nu stiu ce sa mai cred si nu sunt sigur nici pe ceea ce cred.De ce-l putin 6 luni sunt intr-o stare...nu stiu cum sa zic...melancolie,tristete,plictiseala etc. inca nu am fost la nici un medic de familie sau vre-un psihatru...am tot amanat gandidu-ma ca e ceva logic la aceasta varsta (14 ani ) si ca va trece.Uneori nu-mi pasa de ceea ce sunt,uneori regret.Am ajuns sa pierd prieteni,notele mele au scazut fata de anul precedent.Am avut si ganduri de sinucid.Relatia mea cu parintii este foarte rece.Nu mai pretuiesc nimic.Nu ma mai multumesc cu nimic.Astept sfatul dumneavoastra:)
Adauga raspuns
Raspunsuri (7)
Maria C
acum 14 ani
De ce nu incerci sa vb cu mama ta care este mai aproape de tine, sa-i spui de starea in care te aflii. Ai probleme la scoala? Nu-mi pot explica de unde vine aceasta stare la tine....
Raspunde
0
Advertisement

Psih. Sorinel Mocanu
acum 14 ani
Din punct de vedere psihologic, 14 ani reprezinta intrarea in adolescenta, cu problematica ei de auto-definire. Intrebarea "Cine sunt eu?" face intotdeauna trimitere si la parinti, fata de care atitudinile difera - de cele mai multe ori este vorba de delimitare (intr-o prima faza). Relatia dv "rece" cu parintii, pe care ati mentionat-o, poate constitui o prima dificultate in acest proces, in care parintii sunt necesari, chiar daca doar pt a fi combatuti. Relatiile problematice cu parintii sunt traite direct, intra-pshic sub diferite forme, si exprimandu-se in diferite modalitati (inclusiv in registrul depresiv). "Nu mai pretuiesc nimic" are si sensul de "Nu mai valorez nimic", iar nevoia de-a fi valorizat, apreciat - atat de puternica intr-o perioada de afirmare de sine - presupune prezenta celuilalt care te poate valoriza. Sfatul din comentariul anterior este bun, dar se pare ca inainte de-a putea vorbi cu parintii, va trebui sa gasiti impreuna o cale de-a face posibil acest lucru. Succes!