Dieta bogata in fier poate ameliora sindromul premenstrual

Actualizat: 07 Martie 2013

Milioane de femei din lumea intreaga experimenteaza durerea si schimbarile emotionale asociate sindromului premenstrual, insa un nou studiu a descoperit ca o dieta bogata in fier provenit din plante, poate ameliora aceste simptome neplacute.

Cercetatorii au descoperit ca femeile care au urmat acest tip de dieta se pare ca au inregistrat sanse cu pana la de trei ori mai mici de a suferi de sindrom premenstrual decat femeile care au consumat mai putin fier. Principalele surse de fier sunt boabele uscate si legumele cu frunze verzi.

Se pare ca de sindromul premenstrual si de normalitatea ciclului menstrual sunt responsabile o serie de minerale. Cercetatorii sustin ca femeile ar trebui sa aiba o dieta echilibrata iar in cazul in care nu pot sa obtina o doza optima de nutrienti din dieta, ar trebui sa ia un complex de multivitamine.

Cercetatorii nu stiu cu exactitate de ce fierul poate fi de ajutor in ameliorarea sindromului premenstrual, deoarece fierul este implicat in multe procese ale organismului. Cu toate acestea, cercetatorii cred ca niveluri crescute de fier pot reduce durerea si simptomele emotionale ale sindromului premenstrual prin stimularea producerii de serotonina.

Nivelurile scazute de serotonina joaca un rol important in depresia clinica, in plus, serotonina a fost legata de sindromul premenstrual si in alte studii.

Sindormul premenstrual afecteaza 8-15% din femeile aflate la varsta fetila, simptomele fiind atat de natura fizica cat si psihica si pot cuprinde dureri la nivelul sanilor, balonari, modificari de apetit, depresie si anxietate.

Studiul actual, a avut in vedere un numar de 3.000 de femei care la debutul studiului nu sufereau de sindrom premenstrual. In decurs de 10 ani, femeile participante la studiu au completat 3 chestionare legate de alimentatie. La finalul studiului, 1.057 de femei au raportat ca sufera de sindrom premenstrual, in timp de restul participantelor la studiu nu s-au confruntat cu acest sindrom.

Dupa ce au facut ajustari la aportul de calciu si alti factori, cercetatorii au descoperit ca femeile care au consumat cele mai mari cantitati de fier (din dieta) au avut cu pana la 40% mai putine sanse de a se confrunta cu sindromul premenstrual, decat cele care au consumat cantiatati mai mici.

Riscul de a dezvolta sindrom premenstrual a scazut semnificativ la femeile care au consumat mai mult de 20 de miligrame de fier zilnic. Cel mai scazut risc s-a inregistrat la femeile care au avut un aport zilnc de fier de 50 miligrame. Totusi, doza zilnica de fier recomandata femeilor care inca nu au intrat la menopauza este de 18 miligame.

De asemenea, s-a observat un efect protector la femeile care au consumat mai mult de 10 miligame de zinc pe zi. Insa, cercetatorii atrag atentia ca atat fierul cat si zincul, pot fi periculoase daca sunt se depasesc dozele zilnice recomandate, de aceea, aceste suplimente se vor lua doar la recomandarea si in dozele recomandate de medic.

Cercetatorii au descoperit de asemenea, ca nivelurile crescute de postasiu sunt legate de incidenta crescuta a sindromului premenstrual, insa aceste descoperiri trebuie studiate in amanunt in cadrul altor cercetari.


Citeste si despre:

Depresia - tristetea patologica Solutia ta naturala si intensa pentru candidoza! Dr. Horia Rosianu, aritmolog: Tulburarile de ritm ventriculare, o complicatie la distanta a infarctului miocardic Efectele cafelei asupra pielii: Cofeina este buna pentru pielea ta? 10 legume pe care trebuie sa le consumati iarna aceasta