Slabeste cu antrenamentul de forta

Publicat: 01 Iulie 2009 | Actualizat: 09 Septembrie 2009
Autor: SfatulMedicului

Toata lumea spune ca antrenamentul cu greutati te ajuta sa ai muschi mai mari si mai puternici, iar cel cardio este bun daca vrei sa slabesti. Desi perfect adevarat, lucrurile nu sunt chiar atat de rigide. Daca esti ca mine – un impatimit al fiarelor, care nu prea indrageste antrenamentele cardio – atunci am o veste buna: poti slabi si cu ajutorul antrenamentului de forta.

De ce antrenamentul de forta?

Rata metabolica mai ridicata
Antrenamentul cu greutati determina cresterea ratei metabolismului bazal atat pe termen scurt, dar si lung - dupa incheierea antrenamentului. In plus, antrenamentul de forta te ajuta sa iti mentii masa musculara, ceea ce va duce la o crestere permanenta a metabolismului.

Antrenamentul aerobic te ajuta sa arzi grasime doar pe parcursul antrenamentului si mai putin dupa terminarea acestuia. O alta problema este excesul – prea mult cardio va duce la pierderi ale masei musculare.

Modificarea compozitiei corpului

Antrenamentul de forta te ajuta sa pierzi grasime si sa pui masa musculara, in acelasi timp. Antrenamentul aerobic va duce la o pierdere in greutate fara discernamant – si grasime, dar si masa musculara.

Multi indivizi care se arunca pe banda de alergare ca sa slabeasca nu arata cu mult mai slabi, chiar daca reusesc sa dea ceva kilograme jos. Aceasta fiindca raportul masa musculara/grasime a ramas acelasi – de fapt, nu au facut decat sa se "micsoreze".

Spre deosebire de aerobic, antrenamentul cu greutati te ajuta sa ii schimbi complet aspectul – inlocuieti grasimea cu muschi, ceea ce te va face sa arati mai bine. Deci, antrenamentul de forta este o alternativa buna pentru cardio si iti va oferi rezultate mult mai vizibile.

Conceperea unui antrenament pentru slabire

Antrenamentul de forta nu va fi total diferit de cel pe care il faceai in mod obisnuit pentru masa musculara. Va trebui, totusi, sa faci niste mici schimbari, daca te antrenezi ca sa scapi de grasime.

Volum mai mic
Este foarte important sa diminuezi volumul antrenamentului, avand in vedere ca vei consuma mai putine calorii. Poti reduce volumul la 1/2-2/3, fara sa iti faci griji ca te vei dezantrena.


Autor: Marius Bujor
Sursa:
FitClub


Facilitati de tratament

Medici

Osteopat Robert Savin
Ortopedie si traumatologie - Clinica Eliade
Bucuresti, 0310051185
Kinetoterapeut, Terapeut Maseur Anca Stoica
Recuperare, medicina fizica si balneologie - Clinica Eliade
Bucuresti, 0310051185
Email
Medici
recomandati

Vitoral B complex spray oral - Puful tau de vitalitate! Sanatatea sistemului nervos, reducerea oboselii si a stresului printr-o formula complexa si eficace!Vitoral B complex spray oral - Puful tau de vitalitate! Sanatatea sistemului nervos, reducerea oboselii si a stresului printr-o formula complexa si eficace!

Candidoza vaginala nu ar trebui sa iti schimbe planurile. Ce trebuie sa stii despre afectiune.Candidoza vaginala nu ar trebui sa iti schimbe planurile. Ce trebuie sa stii despre afectiune.

Citeste si despre:

De ce nu obtineti rezultate in urma antrenamentelor fizice, 8 motive posibile

Afectiuni care se agraveaza pe fond de stres

Suferi de candidoza? Afla cum te poti trata. Despre tratamente clasice, moderne si noi dezvoltari in domeniu

Solutia naturala pentru vaccinare eficienta si sigura

Deficitul de Vitamina D si impactul asupra organismului!

Principalii factori care fac imposibila pierderea kilogramelor

Ce schimbari apar odata cu inaintarea in varsta?

Cele mai bune modalitati prin care densitatea osoasa poate fi crescuta