Slabeste cu antrenamentul de forta

Publicat: 01 Iulie 2009 | Actualizat: 09 Septembrie 2009
Autor: SfatulMedicului

Toata lumea spune ca antrenamentul cu greutati te ajuta sa ai muschi mai mari si mai puternici, iar cel cardio este bun daca vrei sa slabesti. Desi perfect adevarat, lucrurile nu sunt chiar atat de rigide. Daca esti ca mine – un impatimit al fiarelor, care nu prea indrageste antrenamentele cardio – atunci am o veste buna: poti slabi si cu ajutorul antrenamentului de forta.

De ce antrenamentul de forta?

Rata metabolica mai ridicata
Antrenamentul cu greutati determina cresterea ratei metabolismului bazal atat pe termen scurt, dar si lung - dupa incheierea antrenamentului. In plus, antrenamentul de forta te ajuta sa iti mentii masa musculara, ceea ce va duce la o crestere permanenta a metabolismului.

Antrenamentul aerobic te ajuta sa arzi grasime doar pe parcursul antrenamentului si mai putin dupa terminarea acestuia. O alta problema este excesul – prea mult cardio va duce la pierderi ale masei musculare.

Modificarea compozitiei corpului

Antrenamentul de forta te ajuta sa pierzi grasime si sa pui masa musculara, in acelasi timp. Antrenamentul aerobic va duce la o pierdere in greutate fara discernamant – si grasime, dar si masa musculara.

Multi indivizi care se arunca pe banda de alergare ca sa slabeasca nu arata cu mult mai slabi, chiar daca reusesc sa dea ceva kilograme jos. Aceasta fiindca raportul masa musculara/grasime a ramas acelasi – de fapt, nu au facut decat sa se "micsoreze".

Spre deosebire de aerobic, antrenamentul cu greutati te ajuta sa ii schimbi complet aspectul – inlocuieti grasimea cu muschi, ceea ce te va face sa arati mai bine. Deci, antrenamentul de forta este o alternativa buna pentru cardio si iti va oferi rezultate mult mai vizibile.

Conceperea unui antrenament pentru slabire

Antrenamentul de forta nu va fi total diferit de cel pe care il faceai in mod obisnuit pentru masa musculara. Va trebui, totusi, sa faci niste mici schimbari, daca te antrenezi ca sa scapi de grasime.

Volum mai mic
Este foarte important sa diminuezi volumul antrenamentului, avand in vedere ca vei consuma mai putine calorii. Poti reduce volumul la 1/2-2/3, fara sa iti faci griji ca te vei dezantrena.


Autor: Marius Bujor
Sursa:
FitClub


Email

Citeste si despre:

De ce nu obtineti rezultate in urma antrenamentelor fizice, 8 motive posibile

Afectiuni care se agraveaza pe fond de stres

Da volum vocii tale cu gama Otosan!

Rezolutia pe 2020 - simte-te bine in pielea ta!

Probiotice pentru o digestie usoara de Sarbatori

Principalii factori care fac imposibila pierderea kilogramelor

Ce schimbari apar odata cu inaintarea in varsta?

Cele mai bune modalitati prin care densitatea osoasa poate fi crescuta