Diversificarea alimentatiei. Alimente care predispun bebelusul la colici

Actualizat: 20 Decembrie 2021
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate

Colicile sunt dureri sau crampe abdominale care indispun bebelusul si il fac sa planga neincetat.

Desi sunt frecvente doar in primele 3-4 luni de viata, exista situatii in care disconfortul abdominal cauzat de colici continua si dupa varsta de 5-6 luni, cand incepe diversificarea alimentatiei.

Durerile inconfortabile apar din cauza unor alimente care determina acumularea de gaze in stomac sau intestine si balonarea la bebelus. Descopera ce alimente solide este bine sa introduci cu prudenta sau sa eviti in meniul bebelusului tau, pentru a scapa de colici!

Diversificarea alimentatiei este o etapa importanta in dezvoltarea bebelusului, intrucat marcheaza trecerea de la alimentatia exclusiv lichida (lapte) la cea solida. Introducerea alimentelor solide in meniul bebelusului nu se face mai devreme de 5-6 luni, in cazul bebelusilor alaptati exclusiv la san, sau de 4-5 luni, in cazul celor hraniti cu formule de lapte ori mixt.

Desi pana la 4 luni, bebelusul tau ar trebui sa scape de colici, odata cu diversificarea alimentatiei, exista riscul acumularii de gaze sau balonarii, care conduce la aparitia crampelor abdominale asemanatoare colicilor de sugar.

Fiecare bebelus raspunde diferit la alimentele solide care ii sunt introduse in meniu de la varsta de 4-5 luni. Unii tolereaza mai bine anumite fructe, cereale sau legume, in timp ce altii se confrunta cu probleme de digerare a acestora.

Exista insa alimente care au tendinta de a provoca balonare sau gaze la bebelus, in special la inceputul diversificarii alimentatiei:

• fasolea;
• broccoli-ul;
• conopida;
• ovazul;
• caisele;
• prunele;
• perele;
• citricele;
• varza;
• taratele etc.

Bebelusul trebuie monitorizat cu atentie dupa fiecare masa care include astfel de alimente. Chiar daca observi ca manifesta colici dupa ce consuma in mod repetat unul dintre aceste alimente, nu este obligatoriu sa il elimini complet din meniu.

Multe dintre alimentele care baloneaza sau provoaca colici reprezinta surse importante de nutrienti esentiali pentru crestere si dezvoltare. Cele mai multe dintre ele sunt o sursa bogata de fibre, care au rolul de a combate constipatia. Eliminarea lor din meniu poate determina aparitia complicatiilor digestive.

Acestea trebuie introduse cu masura, dar trebuie sa faca parte din meniu. Odata cu trecerea timpului, sistemul digestiv se obisnuieste cu ele si le tolereaza mai usor. In plus, in afara crampelor dureroase pe care le provoaca, gazele intestinale nu sunt patologice si nu ridica riscuri pentru sanatatea bebelusului tau.

Daca unul dintre aceste alimente ii provoaca crampe abdominale severe, scoate-l din meniu o perioada de timp, si introdu-l ulterior, peste cateva luni, cand sistemul digestiv se maturizeaza.

Infacol suspensie impotriva colicilor la sugar elimina cauza (distensia), previne dezvoltarea simptomelor (durere cauzata de crampe, plans), are un gust placut si este usor de administrat fiind prevazut cu un sistem de dozare cu pipeta, unic si practic.


Citeste si despre:

Ce este limba geografica si cum poate fi tratata Cancerul de buze poate fi invins Meta-morfoza - transforMARE fara predare! Cum combatem depresia prin alimentatie? Ochelarii de soare – un accesoriu care poate da dependenta si sa-ti afecteze vederea De ce transpira picioarele si cum scapam de aceasta problema neplacuta si urat mirositoare Cum ajuta acidul hialuronic in tratarea bolilor respiratorii Combaterea cresterii ponderale prin abordarea unui stil de viata sanatos Cele mai des intalnite boli cu transmitere sexuala Tumorile neuroendocrine Pasi simpli catre o alimentatie sanatoasa Importanta unui stil de viata sanatos