Fitness pentru bebelusi

Publicat: 08 Octombrie 2007 | Actualizat: 20 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


S-ar putea sa nu te gandesti la "fitness" pentru bebelusi sau copii, dar in primii ani poti sa-i induci copilului un stil de viata activ.

La varsta de doi - trei ani se invata stapanirea miscarilor de baza cum ar fi mersul, alergatul, lovitul cu piciorul si aruncatul.

La aceasta varsta copiii sunt in mod natural activi, ofera-i mai multe oportunitati de a practica si de a-si consolida aceste abilitati.

Incurajandu-l sa se angajeze in jocuri active il ajuti sa fie normal din punct de vedere fizic acum si in viitor.

In fiecare zi, bebelusii ar trebui sa beneficieze de:
- cel putin 30 de minute de activitate fizica structurata (condusi de adulti)
- cel putin 60 de minute de activitate fizica nestructurata (joc liber)
- sa nu fie inactiv pentru mai mult de o ora (exceptand timpul cand doarme).

Cand te gandesti ca bebelusul sa devina activ, este important sa intelegi ce poate sa faca si ce abilitati sunt mai apropiate de aceasta varsta. La varsta de doi ani, bebelusii ar trebui sa fie capabili sa mearga, sa alerge si sa sara pe loc cu ambele picioare. La varsta de trei ani, copiii pot alerga si pot sari bine. Pe langa aceasta, copilul va invata sa-si tina echilibrul pe un picior pentru scurt timp, sa se urce cum trebuie, sa loveasca mingea inainte, sa arunce mingea de jos in sus si sa pedaleze.

Tipuri de fitness in familie

Mergi, joaca-te, exploreaza curtea sau du-te in parc. Poate fi distractiv pentru intreaga familie, nu numai pentru copil. De asemenea sunt multe jocuri pe care le poti juca impreuna cu copilul tau, ceea ce ii va furniza ocazii de distractie si de fitness:
- mergeti ca pinguinii, sariti ca o broasca sau imitati diverse miscari ale altor animale;
- stati fata in fata si tineti-va de maini. Leganati-va in spate si in fata si cantati;
- aplecati-va si atingeti solul. Mergeti cu mainile din fata atingand solul in directia inainte;
- aseaza-te pe pamant, cu fata in jos si fa un pod din corpul tau. Pune-l pe copil sa se tarasca pe sub el;
- jucati-va de-a urmatul conducatorului, sirul indian;
- ascultati muzica si dansati impreuna.

Posibilitatile sunt fara margini. Propune tu idei sau lasa-te condus de copil. De asemenea, gaseste modalitati de a limita timpul petrecut de copil in fata televizorului.
Cand copilul refuza sa se joace cu tine sau cu cei de-o seama cu el sau daca are dureri in timpul jocului, ar fi bine sa vorbesti cu pediatrul.
Copiii care sunt activi la varste fragede au tendinta de a fi activi pe parcursul vietii. Activitatea fizica imbunatateste stima de sine, poate ajuta la mentinerea unei greutati sanatoase si poate diminua riscul bolilor cum ar fi hipertensiunea, diabetul sau bolile cardiace.

Autor: Marius Demian
Sursa: Revista
Sanatatea copilului


Email

In care cartier din Bucuresti iti recuperezi cel mai repede investitia intr-un apartamentIn care cartier din Bucuresti iti recuperezi cel mai repede investitia intr-un apartament

Frica ingrasa, lasitatea slabeste...Frica ingrasa, lasitatea slabeste...

Un copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burticaUn copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burtica

Citeste si despre:

Eruptia cutanata cauzata de caldura

Colesterol crescut la 20 de ani? Dr. Irina Macovei-Dorobantu, cardiolog: In cazul pacientilor cu dislipidemii genetice este necesar screening-ul rudelor de gradul I

Importanta Calciului pentru organism

Top nutrienti care te vor face mai fericit si mai sanatos

Cum influenteaza alimentatia sanatatea orala?