Exercitiile fizice: beneficii asupra inimii si creierului

Publicat: 01 Martie 2012 | Actualizat: 01 Martie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Efectuate in mod regulat exercitiile fizice pot reduce riscul bolilor de inima, accidentelor vasculare si a unor tipuri de cancer. Atat exercitiile de timp aerobic, cat si cele de forta contribuie la consolidarea starii de sanatate.

In plus, exercitiile fizice pot imbunatati sanatatea mentala, au efecte pozitive asupra unora dintre cele mai importante organe ale corpului uman, inclusiv inima si creierul dar si asupra altor sisteme cum ar fi sistemul muscular si cel osos.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Inima

Ca si in cazul altor muschi, inima devine mai puternica pe masura ce este antrenata. O inima puternica este mult mai eficienta si poate pompa mai mult sange bogat in oxigen pentru intreg corpul, cu mai putine batai pe minut.

Exercitiile regulate echilibreaza nivelul colesterolului, fapt ce ajuta la mentinerea sanatatii arterelor sanguine, fara sa existe riscul aparitiei blocajelor ce cresc posibilitatea declansarii unui atac de cord.

Mentinerea in limite normale a tensiunii arteriale cu ajutorul activitatii fizice, este o alta modalitate importanta de a reduce riscul dezvoltarii bolilor cardiovasculare.

Creier

Activitatea fizica produce beneficii pentru creier si sanatatea mentala. Creierul elibereaza endorfine, substante chimice care declanseaza starea de bine a unei persoane.

De asemenea, exercitiile fizice pot activa proteinele de la nivelul creierului care ajuta la formarea de noi celule ale creierului. O persoana activa din punct de vedere fizic, se va concentra mai bine dupa incetarea activitatii fizice datorita cresterii fluxului de sange la nivelul creierului, ce are loc in timpul si dupa antrenament.

Muschi si oase

Desi nu sunt organe individuale, sistemul osos si cel muscular ar putea obtine diverse beneficii in urma exercitiilor fizice regulate. Scaderea fortei si masei musculare ar putea avea loc o data cu inaintarea in varsta, insa exercitiile fizice regulate pot preveni acest lucru si vor ajtua la mentinerea sanatatii articulatiilor.

Exercitiile cu greutati, dar si mersul pe jos, contribuie la cresterea rezistentei oaselor si reduc riscul dezvoltarii osteoporozei. Consolidarea fortei musculare, a echilibrului si flexibilitatii in urma exercitiilor fizice reduc riscul unei persoane de a cadea si de a se rani.

Pierderea in greutate

Exercitiile aerobice zilnice, ajuta la mentinerea sau atingerea unei greutati sanatoase. Cand o persoana face exercitii aerobice se vor consuma calorii prin arderea depozitelor de grasimi din organism stocate in scopul eliberarii de energie. Pentru fiecare 3500 calorii arse se vor pierde 450 grame din greutatea corpului.

Printre beneficiile exercitiilor de tip aerobic se numara:
- imbunatatirea aspectului general
- silueta este mai armonioasa
- este prezenta o stare generala de bine
- reducerea riscului declansarii bolilor cronice cum ar fi diabetul, bolile de inima si colesterolul ridicat.

Recomandari

Specialistii recomanda ca o persoana sa faca macar cinci zile pe saptamana exercitii aerobice moderate. Acest lucru este suficient pentru a se mentine sanatatea inimii, creierului si a restului corpului.

Pentru a se pierde in greutate va fi nevoie ca fiecare sedinta de activitate fizica sa aiba o durata de aproximativ 60 de minute sau chiar mai mult. De asemenea, este recomandat sa se faca exercitii pentru consolidarea muschilor de cel putin doua ori pe saptamana.


Facilitati de tratament

Medici

kinetoterapeut Cristea Simona
Recuperare, medicina fizica si balneologie - Evomed
Bucuresti, 0740077337

Servicii si oferte medicale

Email
Medici
recomandati
Servicii
specializate

Confort si relaxare pentru picioarele taleConfort si relaxare pentru picioarele tale

In care cartier din Bucuresti iti recuperezi cel mai repede investitia intr-un apartamentIn care cartier din Bucuresti iti recuperezi cel mai repede investitia intr-un apartament

Frica ingrasa, lasitatea slabeste...Frica ingrasa, lasitatea slabeste...

Un copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burticaUn copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burtica

Citeste si despre:

7 beneficii ale exercitiilor fizice regulate

Topul motivelor pentru a face exercitii fizice

Metode pentru imbunatatirea relatiilor sexuale - alimentatie sanatoasa, exercitii fizice, relaxare si somn suficient

100 moduri prin care putem stimula activitatea creierului

Telemedicina a devenit oficiala si in Romania! Ce servicii medicale video pot fi acordate de la distanta

Stresat? Iata ce trebuie sa stii despre stres si cum il poti combate in mod natural!

De ce este atat de importanta Vitamina D3 pentru organism?

Beneficiile oferite de mersul pe jos

Exercitii pentru impotenta

Beneficiile vinului rosu

Efectele pozitive ale drumetiilor asupra corpului si a mintii

Beneficiile dansului pentru sanatate