Dezvaluirea secretelor celor care fac miscare

Publicat: 09 Noiembrie 2006 | Actualizat: 22 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Un program sanatos de miscare nu trebuie sa fie costisitor sau prelungit


Eventuala lipsa a timpului sau a banilor nu trebuie sa stea in calea urmarii unui program sanatos de activitate fizica. Un sondaj national recent a aratat ca cel putin un sfert dintre cei care fac miscare in mod regulat au servicii cu norma intreaga, copii mici sau ambele si ca mersul pe jos este cel mai popular mod de exercitiu fizic.

Sondajul a fost realizat pe un esantion de peste 20000 de subiecti si a concluzionat ca programul de activitate fizica al majoritatii acestora se apropie foarte mult de recomandarile specialistilor: cel putin o jumatate de ora de miscare zilnic, de cel putin 3 ori pe saptamana.

Rezultatele arata ca un program bine ales nu trebuie sa fie plictisitor sau costisitor. Spre exemplu:

- 58% dintre subiecti au relatat ca realizeaza cel putin trei activitati diferite in fiecare saptamana

- 30% merg de cel putin trei ori pe saptamana la o sala de fitness sau forta

- mai mult de jumatate dintre cei intervievati au declarat ca miscarea practicata in mod regulat i-a ajutat in tratarea depresiei, problemelor cardiace, a durerilor de spate sau diabetului.
Parerea specialistilor este ca beneficiul maxim de pe urma activitatii fizice se obtine la realizarea a cel putin 150 de minute de exercitiu pe saptamana, grupate in 5 sedinte. Astfel scade riscul de dezvoltare a bolilor de inima, accidentelor vasculare cerebrale, osteoporozei, diabetului zaharat de tip II, hipertensiunii arteriale, a unor tipuri de cancer si dementa (slabirea progresiva a functiilor intelectuale: memorie, atentie, gandire, limbaj, afectivitate).
Pentru scadere in greutate durata antrenamentului va fi de 250-300 de minute pe saptamana.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Sfaturi de la persoane care se antreneaza corespunzator

Dintre participantii la sondaj:

- 38% au fost considerati ca persoane care se antreneaza corespunzator (exercitiu moderat pana la intens, timp de 30 de minute pe zi, cel putin 3 zile pe saptamana)
- 12% dintre acestia au relatat ca se antreneaza de cel putin 5 ori pe saptamana, de cel putin 5 ani
- 36% dintre cei intervievati nu realizau suficienta miscare, dar isi doreau sa se poate antrena mai mult

- 15% dintre participanti au fost considerati sedentari.

Intrebati cum au reusit sa mentina un program regulat de miscare, persoanele care se antrenau corespunzator au oferit urmatoarele sfaturi:
- renuntarea la masina; multi au afirmat ca merg la serviciu pe jos sau cu bicicleta

- alegerea activitatilor placute, cea mai simpla cale de a efectua programul de miscare fizica si de a-l savura in acelasi timp; majoritatea intervievatilor au relatat ca activitatea pe care o realizeaza le ofera un sentiment de bucurie si buna dispozitie

- alegerea momentului (de preferinta acelasi in cursul zilei), locului si programului de exercitii pentru ziua respectiva

- utilizarea greutatilor.
Se recomanda ca programul de exercitii sa fie inceput incet, cu cresterea gradata a intensitatii si duratei antrenamentului. Vestea buna este ca, odata ce exercitiul fizic devine parte integranta a vietii, tendinta naturala este spre antrenamente mai lungi si mai intense.


Facilitati de tratament

Medici

kinetoterapeut Cristea Simona
Recuperare, medicina fizica si balneologie - Evomed
Bucuresti, 0740077337

Servicii si oferte medicale

Email
Medici
recomandati
Servicii
specializate

6 suplimente de ajutor pentru organism6 suplimente de ajutor pentru organism

Citeste si despre:

UE rezerva 400 milioane de doze ale unui potential vaccin anti-COVID

Avertisment pentru tinerii care vapeaza: au de pana la 7 ori mai multe sanse sa contracteze coronavirusul

OMS: Virusul nu se transmite prin alimente!

Imunizarea colectiva nu functioneaza. Nivelul imunitatii la COVID-19 este similar in Suedia si Marea Britanie in ciuda masurilor diferite adoptate

Studiu Dent Estet: 4 din 10 locuitori ai oraselor din Romania au minimum un dinte lipsa

Importanta Vitaminei C pentru organism

Ai grija de sanatatea prostatei cu remedii naturale

Beneficiile mai putin stiute ale probioticelor

Algoritmul de testare pentru COVID-19 a fost actualizat. Cine trebuie testat cu prioritate?

OMS trage un semnal de alarma cu privire la vaccinul dezvoltat de Rusia: ”Trebuie sa treaca prin proceduri riguroase!”

Scaunul copilului. Cand trebuie sa ne prezentam la medic?

Pacientii care s-au vindecat de COVID-19 pot dona mai usor plasma. Care sunt noile proceduri

O proteina din organism ar putea fi responsabila pentru formele grave de COVID-19