Sedentarismul este foarte periculos

Publicat: 10 Decembrie 2012 | Actualizat: 10 Decembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Sedentarismul presupune angajarea unei persoane in activitati care necesita consumul unor cantitati mici de energie. Comportamentul sedentar presupune, atat o activitate fizica redusa, cat si o dieta improprie. Comportamentul sedentar prelungit este contrar naturii umane. Reactia oganismului uman la repaus prelungit nu este una pozitiva.

Sedentarismul poate sa apara la toate grupele de varsta. Acest comportament este periculos pentru sanatatea oricarei persoane, intrucat poate sta la baza declansarii multora dintre bolile cronice grave. Acest stil de viata a fost puternic influentat de propagarea formelor pasive de divertisment, cum ar fi televiziunea, jocurile video si utilizarea calculatorului. Alaturi de aceste tipuri de divertisment, a crescut numarul de adulti care lucreaza la birou, mai ales in tarile in care tehnologia este avansata.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Consecintele sedentarismului

Printre riscurile unui stil de viata sedentar se numara:

1. accidentul vascular cerebral si bolile cardiovasculare - indivizii mai putin activi sunt mai susceptibili de a dezvolta boli cardiovasculare. Colesterolul se depune mai usor pe peretii arterelor persoanelor care au un stil de viata sedentar. In plus, tensiunea arteriala este mai mare. Acestia sunt doi factori majori de risc pentru bolile cardiovasculare si accidentele vasculare cerebrale.

2. diabetul zaharat de tip 2 - lipsa de activitate fizica si surplusul de kilograme predispun la aparitia diabetului de tip 2. De asemenea, un stil de viata sedentar creste riscul dezvoltarii diabetului zaharat de tip 2, deoarece lipsa de activitate scade eficienta insulinei, fapt ce permite cresterea destul de periculoasa a valorilor glucozei din sange.

3. obezitatea - este favorizata mai ales de lipsa exercitiilor fizice. Activitatea fizica creste rata metabolica, ajuta la arderea grasimilor, creste masa musculara si imbunatateste stima de sine.

4. cancer - lipsa exercitiului fizic impiedica organismul sa lupte cu radicalii liberi, cei care cauzeaza cancerul. In plus, excesul de grasime creste riscul declansarii mai multor tipuri de cancer, inclusiv a celor de colon, esofag si de rinichi.

5. tulburari de dispozitie - s-a demonstrat ca depresia si anxietatea sunt asociate si cu o viata sedentara

6. pierderea masei musculare si slabiciunea generala a organismului


Email

Nutrienti necesari dezvoltarii optimeNutrienti necesari dezvoltarii optime

In care cartier din Bucuresti iti recuperezi cel mai repede investitia intr-un apartamentIn care cartier din Bucuresti iti recuperezi cel mai repede investitia intr-un apartament

Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?Test de matematica: Poti obtine punctaj maxim?

13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei13 secrete din psihologie care te ajuta sa comunici cu oricine si sa obtii ceea ce vrei

Citeste si despre:

Cum realizam ca imunitatea noastra este scazuta?

Care este diferenta dintre vanataie si cheag de sange?

Semne care indica ca ai cheaguri de sange

9 principii eficiente de slabit inspirate din dieta Duke

Telemedicina a devenit oficiala si in Romania! Ce servicii medicale video pot fi acordate de la distanta

Stresat? Iata ce trebuie sa stii despre stres si cum il poti combate in mod natural!

Cum ingrijim corect tenul gras cu tendinta acneica?

Poliartrita favorizeaza aparitia osteoporozei, sau…invers ?

Tulburarile de somn si inaintarea in varsta

Mituri legate de poliartrita reumatoida

10 modalitati de detoxifiere a organismului

Greseli care va afecteaza rinichii si cum le puteti evita