Top 5 fructe si legume ale lunii iulie: ne ajuta sa slabim si ne mentin sanatatea

Publicat: 04 Iulie 2019 | Actualizat: 04 Iulie 2019
Consultant: Liana Contiu
Nutritionist-Dietetician Clinic

Beneficiile fructelor si legumelor din luna iulie


Este vara si nu mai avem nicio scuza sa nu consumam alimente sanatoase, avand in vedere ca rafturile magazinelor sunt pline de vegetale viu colorate, iar, la piata, micii producatori ne asteapta cu standurile pline de alimente de sezon. Consumand fructe si legume eviti kilogramele in plus, incetinesti procesul de imbatranire si te protejezi impotriva afectiunilor.

Termenul de stil de viata sanatoasa are multe notiuni, din punctul meu de vedere, iar unul dintre ele este a manca alimente de sezon cu provenienta zonei geografice de unde traiesti. Luna iulie este una dintre cele mai productive luni din an pentru fructele si vegetalele autohtone.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Alimentele-vedeta ale lunii iulie

1. Rosiile

Botanic, rosiile sunt considerate fructe, dar sunt tratate ca niste legume.

Tomatele sunt bogate in antioxidanti, mai exact in licopen, care este un puternic adjuvant impotriva bolilor cardiovasculare si impotriva unor tipuri de cancer. De asemenea, rosiile sunt o sursa buna de vitamina C, potasiu, folati si vitamina K.

Pont: Cu cat e mai rosie tomata, cu atat e mai bogata in licopen.

2. Conopida

Provenita din familia cruciferelor, ruda mai palida a broccoliului este o adevarata minune nutritionala. Bogata in nutrienti si cu un continut caloric scazut, conopida ne poate fi de ajutor cand vrem sa scadem in greutate.

Pont: exista retete delicioase cu aceasta legume, o putem transforma inclusiv in blat de pizza sau hummus.

3. Castravetii

Cu un continut de 96 % apa, castravetii sunt o sursa importanta de antioxidanti care ne protejeaza impotriva efectului radicalilor liberi. Castravetii sunt deliciosi in salatele proaspete de vara mai ales ca au putine calorii.

Pont: castravetii ar trebui consumati cu coaja pentru a beneficia la maxim de nutrientii lor.

4. Piersicile

Despre piersici se spune ca sunt aduse din China in urma cu 8000 de ani. Mai sunt numite fructele de piatra – la fel ca prunele, ciresele sau caisele, pentru ca pulpa lor inveleste o cochilie care gazduieste o samanta comestibila. Contin vitamine si minerale care ne protejeaza impotriva bolilor si incetinesc procesul de imbatranire. Cu un continut bogat de fibre insolubile, piersicile ajuta la imbunatatirea tranzitului intestinal, de altfel chiar ceaiul de flori de piersic de foloseste in medicina chinezeasca pentru tratarea bolilor digestive.

Pont: putem congela piersicile pentru a ne bucura de beneficiile lor si in sezonul rece. Piersicile congelate sunt mai bogate in nutrienti decat piersicile din compot.

5. Dudele

Cunoscute drept murele de copac, dudele contin vitamina C si vitaminele A si E, acid folic si betacaroten. Sunt bogate in grupul de vitamine B, vitamina K si in minerale precum calciu, fosfor, fier, magneziu, potasiu si mangan. Culoarea inchisa a fructelor demonstreaza continutul mare de antioxidanti. Dudele contin si antocianina, un antioxidant puternic recunoscut pentru beneficii in afectiunile neurologice.

Pont: dudele le putem folosi in deserturi usoare de vara.


Email

6 suplimente de ajutor pentru organism6 suplimente de ajutor pentru organism

Citeste si despre:

UE rezerva 400 milioane de doze ale unui potential vaccin anti-COVID

Avertisment pentru tinerii care vapeaza: au de pana la 7 ori mai multe sanse sa contracteze coronavirusul

OMS: Virusul nu se transmite prin alimente!

Imunizarea colectiva nu functioneaza. Nivelul imunitatii la COVID-19 este similar in Suedia si Marea Britanie in ciuda masurilor diferite adoptate

Studiu Dent Estet: 4 din 10 locuitori ai oraselor din Romania au minimum un dinte lipsa

Cum sa fii mai productiv cand lucrezi de acasa

Beneficii pentru sanatatea pielii, parului si a unghiilor prin formule inovatoare

Beneficiile mai putin stiute ale probioticelor

Algoritmul de testare pentru COVID-19 a fost actualizat. Cine trebuie testat cu prioritate?

OMS trage un semnal de alarma cu privire la vaccinul dezvoltat de Rusia: ”Trebuie sa treaca prin proceduri riguroase!”

Scaunul copilului. Cand trebuie sa ne prezentam la medic?

Pacientii care s-au vindecat de COVID-19 pot dona mai usor plasma. Care sunt noile proceduri

O proteina din organism ar putea fi responsabila pentru formele grave de COVID-19