Exercitii de stretching pentru ameliorarea simptomelor de nevralgie sciatica

Publicat: 19 Octombrie 2011 | Actualizat: 19 Octombrie 2011
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Lezarea sau compresia nervului sciatic este principala cauza a sciaticii. Nervul sciatic incepe de la nivelul coloanei vertebrale si se intinde (coboara) pana in partea din spate a fiecarui picior. Sciatica provoaca durere, amorteala, furnicaturi sau parestezii, tremuraturi si stare de slabiciune a membrului inferior. Durerea si disconfortul manifestate variaza de la o persoana la alta. Unii bolnavi au experimenteaza durerea severa, invalidanta, in timp ce altii au simptome mai putin intense. Exercitiile de stretching care se concentreaza asupra partii inferioare a spatelui si muschilor de la nivelul picioarelor pot contribui la atenuarea semnelor bolii.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Sciatica

Sciatica este un simptome al unei conditii medicale, cum ar fi: hernierea sau alunecarea unui disc intravertebral, stenoza spinala, boli degenerative ale discului intravertebral, leziuni sau tumori pelvine, sindromul piriformis (tulburare la nivelul muschiului piriformis situat in zona feselor).

Nervul sciatic controleaza muschii din partea inferioara a piciorului si partea din spate a genunchiului si este responsabil de senzatiile care se produc in talpa piciorului, partea inferioara a piciorului si partea din spate a coapsei. Dureera sciatica, progreseaza lent de cele mai multe ori, atunci cand o persoana sta in picioare sau in pozitie asezat, cand stranuta sau cand rade. Crizele de durere apar adesea, mai ales, pe timp de noapte. Mersul pe jos si aplecarea pot deveni cauze ale nevralgiei sciatice. Cu timpul, durerea se poate agrava.

Stretching

Exercitiile de stretching (intindere) imbunatatesc flexibilitatea tesuturilor din jurul coloanei vertebrale si pregatesc musculatura pentru activitatea fizica. Stretchingul muschilor din partea inferioara a spatelui si ai piciorului afectat pot ameliora compresia exercitata la radacina nervului si pot calma durerea si disconfortul. Cand se efectueaza exercitii de stretching pentru sciatica, ar trebui sa se evite miscarile bruste, sariturile si rasucirile si ar trebui ca fiecare miscare sa dureze minim 30 de secunde, cu exceptia cazurilor in care specialistii ofera alte instructiuni.

Exercitii

Intinderea tendoanelor genunchilor prespune ca persoana care face exercitiile sa se intinda pe podea, cu genunchii indoiti si sa ridice un picior in sus, perpendicular pe sol, in timp ce sprijina partea din spate a coapsei cu mainile.

Genunchiul va fi tras spre piept cu mainile, pana cand se va simti o durere, din cauza intinderii, in partea din spate a coapsei, iar muschii sunt intinsi la capacitate maxima. Fiecare dintre genunchi va fi intins timp de 5 minute. Muschii din partea inferioara a spatelui se vor intinde prin aplecari usoare in spate si reveniri usoare in pozitia initiala.

Precautii

Este nevoie de sfatul medicului inainte de a efectua exercitii de stretching, daca sunt prezente durerile de spate. Specialistul poate recoamnda pacientului anumite tipuri de exercitii, potrivite pentru situatia sa. Tehnica de respiratie corecta in timpul exercitiilor de stretching prespune respiratia naturala (fara a se tine respiratia), expiratia in timpul derularii exercitiului si inspiratia in timpul fazei de relaxare. Exercitile de stretching care amplifica nivelul durerii sau provoaca dureri care cobora pe picior ar trebui oprite imediat.

Sfaturi si avertismente

Muschiul cvadriceps este situat in partea din fata a coapsei si tendonul genunchiului este localizat in partea din spate a coapsei. Daca o persoana se angajeaza in alte tipuri de exercitii pentru ameliorarea nevralgiei sciatice, va face exercitii de incalzire si tretching inainte si dupa sedintele de activitate fizica pentru a preveni declansarea unui prejudiciu. Se va cere avizul medicului inainte de efectuarea de exercitii de stretching pentru nevralgia sciatica.


Facilitati de tratament

Medici

kinetoterapeut Cristea Simona
Recuperare, medicina fizica si balneologie - Evomed
Bucuresti, 0740077337

Servicii si oferte medicale

Email
Medici
recomandati
Servicii
specializate

Cum ne protejam de alergia la ambrozie?Cum ne protejam de alergia la ambrozie?

Citeste si despre:

Un vaccin impotriva COVID-19 ar putea fi mai putin eficient in cazul persoanelor obeze

O simpla raceala poate antrena sistemul imunitar pentru a combate COVID-19

Cum afecteaza coronavirusul persoanele cu anxietate sociala?

Alimente care nu trebuie sa-ti lipseasca vara

Cum poate fi recunoscut controlul coercitiv intr-o relatie?

Iulie – septembrie, sezonul alergiei la Ambrozie. Cum ne protejam?

Importanta Vitaminei C pentru organism

Infertilitate? Exista solutii naturale pentru aceasta problema!

La fiecare 15 secunde o persoana isi pierde viata din cauza noului coronavirus

Ne putem infecta cu COVID-19 de la aerul conditionat? Ce spune OMS

Persoanele care se vindeca de COVID-19 pot ramane cu probleme cardiovasculare

Tulburarea obsesiv-compulsiva si pandemia cu virusul SARS-CoV-2

Rolul lavandei asupra organismului