Riboflavina

vitamina b2, cunoscuta si sub denumirea de riboflavina, are un rol determinant in reglarea respiratiei celulare, in procesul de fixare a fierului in hemoglobina, in sinteza proteinelor, precum si in catabolismul lipidelor si glucidelor. Ea grabeste reactiile din organism si este necesara pentru producerea de globule rosii in sange. Toate actiunile care suprasolicita organismul, precum si dezvoltarea fizica, au nevoie de un aport suplimentar de vitamina b2 (sarcina, alaptare). Ca toate celelalte componente ale grupei B, riboflavina este solubila in apa, asadar trebuie consumata zilnic. Aceasta vitamina este rezistenta la caldura, dar foarte sensibila la lumina si pH-ul alcalin - ea poate disparea partial in apa de fierbere a alimentelor.

Necesarul zilnic de vitamina B2 variaza intre 1,5 si 1,8 mg/zi la adult. Dozele mari pot genera sensibilitate la razele solare si simptome precum: mancarimi, senzatii de arsura, furnicaturi. Carenta de riboflavina provoaca leziuni ale pielii si ale mucoaselor, tulburari de vedere, crestere si dezvoltare, stari de oboseala, caderea parului, dereglari de hemopoieza si sinteza a hemoglobinei, micsoreaza continutul de glicogen in ficat si rezistenta organismului fata de infectii, favorizand aparitia unor boli dermatologice.

Riboflavina se gaseste atat in produsele animale, cat si in cele vegetale. Principalele surse alimentare de vitamina B2 sunt: ficat, inima, carne de vita sau porc, peste, ou, lactate, cereale integrale, legume cu frunze verzi (broccoli, spanac, sparanghel, laptuci, stevie), drojdia de bere, hrisca, ovaz, painea de secara si din faina de grau integrala, fasolea, mazarea, nuci, soia, rosii, conopida.

Sinonim: vitamina B2.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Citeste si despre:

Complexul vitaminic B - rol si alimentatie

Ce nu stiati despre lapte

Deficitul de substante nutritive - boli si simptome

Portia de Sanatate

Beneficiile cerealelor integrale

Defectele de nastere si dieta mamei

Vitaminele sustin un mod de viata sanatos

Vitaminele esentiale femeilor, indiferent de varsta

15 alimente care stimuleaza sistemul imunitar

Ultimele descoperiri in tratarea cancerului