.
Și eu ma chinui cu depresie de 4 ani am 27 de ani și de trei luni iau convulex 1 seara si am luat timp de 2 luni cipralex una pe zi doctorul mia oprit cipralex ca nu vad schimbări în stările mele de rau amețeli și dureri de cap ce credeti ca mai pot face starea de rau este zilnica și nu mai am chef sa mai fac nimic din cauza râului.
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 2 ani
Buna dimineata,
Deseori in depresie programul, agenda e stabilita de anxietatile sau durerile, neputintele proprii. Acestea va dicteaza ce sa faceti sau sa nu faceti, unde sa mergeti sau unde sa nu mergeti, ce sa traiti sau ce sa evitati etc.
Solutia este sa va restabiliti, sa va adaptati functional agenda personala si sa realizati activitatile notate, chiar daca va este foarte greu cu aceste simptome. Ele nu pleaca de la sine, este necesar sa preluati initiativa pentru ca ele sa cedeze si sa va recastigati starea de bine.
Catastrofand acesta situatie, riscati sa va resemnati si va deprimati, lasati problema sa devina invalidanta, sa va afecteze calitatea vietii. De regula, cele mai bune schimbari se obtin combinand medicatia cu sedintele de psihoterapie la psiholog/ psihoterapeut.
Alegeti o zi in care sa incepeti sa faceti miscare fizica. Daca plimbarile va provoaca stres, optati pentru activitati fizice usoare pe care sa le faceti la interior, acasa. Stabiliti-va momentul zilei si activitatile pe care sa le realizati. Incepeti cu 5-10 minute de gimnastica, cresteti timpul si ritmul in cateva saptamani.
Nu este necesar sa faceti din sport o performanta in sine, nu alocati prea mult timp si nu investiti intr-o tinuta sport costisitoare pentru a beneficia de efectele pozitive, cum ar fi: dezvoltarea emotiilor pozitive , scaderea nivelului de anxietate si depresie, cresterea rezistentei fata de frustrari, cresterea sistemului imunitar, reglarea ritmului cardiac etc.
Asadar, multa perseverenta in ciuda simptomelor persistente, veti simti pe propria piele cum vor ceda si starea de bine isi va face simtita prezenta din ce in ce mai mult.
Multa speranta la varsta dvs.!