.
Buna ziua, de apropo un an ma confrunt cu niște stări foarte ciudate, ma simt rău atunci când sunt înconjurată de multa lume(evenimente, când merg la cumpărături,etc) simt ca mi se face rău, tremur, transpir și am impresia ca o sa leșin, simt ca parca ma desprind de realitate și visez. Ma deranjează foarte tare aceste stări pentru ca nu pot sa îmi desfășor activitatea de zi cu zi normal, mi-e frica sa mai ies singura( fiind cu gândul ca o sa leșin pe undeva) câteodată mi-e frica și sa conduc pentru ca mi-i s-a făcut de câteva ori rău și la volan. Menționez ca nu am avut aceste probleme, iar pana acum un an a fost totul perfect…
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)
SfatulMedicului
acum 2 luni
Buna ziua,
Simptomele pe care le descrieti pot fi simptome ale anxietatii sau posibil atacuri de panica. E foarte important sa intelegeti ca ideile sau gandurile care declanseaza aceste stari sunt niste actiuni automate, pe care mintea le repeta. Totodata, aceste manifestari apar frecvent in situatii de stres, necunoscut sau dupa o perioada lunga de solicitari intensive. Cateva recomandari care v-ar putea ajuta sa diminuati sau chiar sa eliminati aceste stari ciudate ar fi:
1. Tehnicile de respiratie: Cand simtiti ca un val de anxietate va cuprinde, respiratia controlata poate ajuta semnificativ. Inspirati pe nas, mentineti aerul in plamani pentru cateva secunde si apoi expirati incet pe gura. Faceti aceasta de cateva ori.
2. Lucrati cu un psiholog sau psihiatru: Acestia va pot ajuta sa intelegeti mai bine ce se intampla si ce declanseaza acele stari. De asemenea, terapia cognitiv-comportamentala ar putea fi o optiune buna.
3. Exercitiul fizic: Atat timp cat sunteti apta medical, mentineti un stil de viata activ pentru a diminua starea de anxietate.
4. Evitati cofeina si alcoolul: Acestea stimuleaza sistemul nervos si pot amplifica starea de panica.
5. Alimentatia sanatoasa si odihna adecvata: Acestea pot contribui la reducerea simptomelor.
6. Medicamente: In unele cazuri, medicamentele pot ajuta, dar acestea trebuie luate doar la recomandarea unui specialist.
Aceste sugestii sunt doar niste puncte de plecare si ar trebui discutate cu un medic.
Alegeti un psiholog potrivit pentru dumneavoastra: https://www.clickmed.ro/medic/psihologie
Articole de interes:
sfatulmedicului.ro/Anxietate-si-atac-de-panica/atacul-de-panica-si-tulburarea-de-panica_16
sfatulmedicului.ro/Anxietate-si-atac-de-panica/masuri-imediate-in-cazul-unui-atac-de-panica_16180
Raspunde
0
Advertisement

Psihoterapeut Laura Ciocoiu
acum 2 luni
Buna ziua,
Dupa simptomele descrise de dvs, se pare ca e nevoie sa mergeti la un psihoterapeut cat mai curand.
In momentul in care o anumita situatie ne afecteaza viata de zi cu zi, asta spune clar ca viata noastra nu se mai desfășoară in mod firesc, asa cum eram obisnuiti. Si dvs va dati seama de asta...
De cele mai multe ori, aceste manifestari emotionale, comportamentale, apar ca urmare a
unei schimbari aparute lanun moment dat, in viata noastra....
Cautati si gasiti un psihoterapeut in orasul din care sunteti. Si sedintele online pot ajuta.
Multa sanatate!
Laura-Simona Ciop***au
Psihoterapeut- logoped
Psiholog supervizor
adresa_web_filtrata - adresa_web_filtrata