.
Buna ! numele meu este sandra si am 24 ani,sunt intr-o relatie cu primul meu iubit de la varsta de 15 ani.problema mea este ca dupa atatia ani nu stiu exact ce ne mai leaga.daca il iubesc ,doar tin la el sau e atasamentul acela de atatia ani impreuna si imi este frica sa nu merg inainte inca mult timp de acum incolo si sa constat peste cativa ani ca mi-am pierdut atatia ani din viata langa persoana nepotrivita...am aceste indoieli si in urma faptului ca am suferit mult langa el.a avut o perioada lunga cand juca jocuri de noroc,ma mintea foarte mult,erau tot timpul probleme cu banii,nu aveam cu ce sa ne platim chiria,amaneta bunuri si de aici mi-am pierdut increderea in el.dupa consiliera psihologica a renuntat aparent la jocuri,are 8 luni de cand nu a mai calcat pragul unui casino.el este un om sufletist care ma respecta,face orice sa ma simt eu bine ,imi gateste etc. uneori ma gandesc ca imi doresc sa-mi formez o familie alaturi de el ,ca este ce imi doresc si ca impreuna putem realiza multe si el imi spune ca vrea sa devenim parinti cat mai curand iar eu sunt intr-o dilema foarte mare pentru ca nu stiu exact ce simt,daca ajung in situatia sa ne casatorim sa facem un copil si eu sa-mi dau seama ca nu e ce mi-am dorit defapt.plus ca simt ca nu mi-am trait deloc viata ,nu am avut viata de adolescenta ,nu cunosc nimic din toate astea.acum traim intr-un oras strain unde am ramas amundoi dupa ce a terminat el facultatea iar viata mea nu se rezuma decat la munca si casa...am momente in care ma simt foarte depresiva,fara chef de nimic si ma uit minute sir in gol fara sa ma pot controla.Va rog din tot sufletul sa ma ajutati cu o parere!!!
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 7 ani
Buna ziua,
Sandra, inteleg ca este o vorba despre o relatie de cuplu de lunga durata. Te simti confuza pentru ca nu esti sigura daca ramai in relatie din obisnuinta, din apreciere pentru ca este un om caruia ii pasa de tine si se straduieste sa te resfete. Pe de alta parte a avut aceasta patima a jocurilor de noroc si iti este teama ca va ceda din nou (sa c***aa iar din casa, sa se ascunda, sa platiti cu greu datoriile).
Este intr-adevar o decizie delicata, mai ales ca el iti propune sa deveniti parinti, insa tu simti ca in acesti ani ai fost nevoita sa te maturiezi rapid si ai trecut prea repede de etapa adolescentei. Te simti plictisita de viata monotona casa-serviciu.
Pentru a anliza profund fiecare varianta cu avantaje versus-dezavantaje si a ajunge la o decizie potrivita, poti apela la sedintele de psihoterapie cognitiv-comportamentale si dezvoltare personala.
Mai mult, in cadrul acesor sedinte vei invata sa iti tratezi simptomele anxios-depresive, sa devii mai activa, sa iti realizezi un set de hobb-uri pe care sa le experimentezi, sa iti cultivi emotiile pozitive, sa te cunosti mai bine, sa devii mai multumita si iti imbunatatesti considerabil viata.
Daca doresti mai multe informatii despre tratarea anxietatii, depresiei si despre metodele utilizate in dezvoltarea personala, poti accesa aceste link-uri in bara de cautare:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/depresie/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/autocunoastere/
Sandra, sper ca aceste articole sa iti fie utile. Pentru alte informatii, imi poti scrie aici sau pe mail-ul personal.
Cu drag!