Aerobicul

Publicat: 09 Noiembrie 2006 | Actualizat: 22 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Se stie ca efortul fizic prelungit solicita inima si muschii si necesita o cantitate mare de oxigen, de aceea aerobicul ar trebui sa se efectueze intr-un spatiu cu aer curat, bine oxigenat.

Sistemul cardiovascular
si pulmonar asigura o oxigenare corespunzatoare a tuturor organelor si in special a creierului si muschilor, de aceea este foarte important ca aceste sisteme sa functioneze la parametri optimi. De asemenea exercitiile fizice regulate antreneaza inima si plamanii si cresc conditia fizica generala.

Din aceste motive, aerobicul se mai numeste si "gimnastica cu oxigen". Aerobicul cuprinde mai multe tipuri de exercitii cu o durata de 2-3 minute, fiecare.

Tipuri de exercitii aerobice

Exercitiile de tip aerobic cuprind mai multe activitati precum:

- mersul (in special la munte)

- ciclismul

- inotul (care antreneaza in special musculatura bratelor si spatelui)

- joggingul (este recomandat ca acesta sa fie urmat de cateva exercitii de stretching, care pastreaza o buna conditie fizica generala)

- tenisul

- baschetul

- schiul (recomandat doar in cazul persoanelor cu experienta).
Pentru o eficienta adecvata, aerobicul trebuie sa aibe o durata de 20-60 de minute, in functie de tipul exercitiului efectuat. Odata cu inceperea activitatii fizice, creste activitatea cardiaca si respiratorie, se intensifica contractia musculara si metabolismul, care trebuie sa asigure energia necesara desfasurarii efortului.

Beneficii

Aerobicul aduce mai multe beneficii, printre care:

- dezvoltarea si pastrarea unei conditii fizice corespunzatoare

- scade riscul aparitiei unor boli grave, ca si boala coronariana (cardiopatia ischemica), prin scaderea nivelului colesterolului (care favorizeaza ateroscleroza coronariana)

- creste forta musculara si intareste sistemul osos (scade riscul aparitiei osteoporozei si al fracturilor secundare, amelioreaza simptomele unor boli reumatismale degenerative ca si artrozele)

- cresc buna dispozitie, prin eliberarea in sange a unor substante chimice sintetizate la nivelul creierului, numite endorfine

- imbunatateste circulatia periferica (mai ales in randul persoanelor care au insuficienta ciculatorie cronica)

- ajuta la pastrarea unei greutati corporale corespunzatoare

- previne diabetul zaharat

- scade riscul aparitiei hipertensiunii arteriale si chiar combat hipertensiunea in randul persoanelor care deja au dezvoltat aceasta afectiune

- combate stresul emotional si cotidian si, de asemenea, ajuta la tratarea depresiei (sportul este unul dintre antidepresivele nemedicamentoase cel mai frecvent recomandate in combaterea stresului si depresiei).


Facilitati de tratament

Medici

Osteopat Robert Savin
Ortopedie si traumatologie - Clinica Eliade
Bucuresti, 0310051185
Kinetoterapeut, Terapeut Maseur Anca Stoica
Recuperare, medicina fizica si balneologie - Clinica Eliade
Bucuresti, 0310051185
Email
Medici
recomandati

Vitoral M Junior spray oral - Puful de bine al copilului tau! Sustine functionarea normala a sistemului imunitar si metabolismul energetic!Vitoral M Junior spray oral - Puful de bine al copilului tau! Sustine functionarea normala a sistemului imunitar si metabolismul energetic!

Citeste si despre:

Aerobicul, un mod eficient de a arde grasimea

Dieta ABS

Stabilizarea axiala a coloanei vertebrale

Exercitiile de flexibilitate (stretchingul)

Ai infectii urinare recurente? Afla care sunt solutiile naturale pentru tratament si preventie

Diareea estivala la copii – cauze si tratament

Ce trebuie sa stii despre toxiinfectia alimentara

Combaterea obezitatii prin sport

Exercitiile fizice - beneficiu pentru organism si piele

Gangrena gazoasa (Miozita clostridiana)

Stretchingul

Septicemia