Vitamina E

Diversii tocoferoli, adica varietati de vitamina e, se gasesc din belsug in uleiurile vegetale, obtinute din germeni sau seminte, de pilda uleiul de floarea-soarelui, uleiul de soia, uleiul de masline. Pentru a fi absorbita in mucoasa intestinala, vitamina se combina cu molecule de grasime. Ca si in cazul celorlalte vitamine liposolubile A, D si K, este necesar ca hrana zilnica sa contina o oarecare cantitate de grasimi, pentru ca vitaminele sa poata fi asimilate in intestin. Primele semne ce ne avertizeaza asupra unei posibile carente de vitamina E sunt:
- scaderea acuitatii vizuale
- imbatranirea pielii
- senzatia de oboseala, randamentul scazut
- inflamatiile intestinale
- sterilitatea
- bolile de inima
- petele de batranete aparute pe piele
- nervozitatea
- dificultatea de concentrare
- vindecarea anevoioasa a ranilor.
Sinonim: tocoferol.
Vitamina E mai este denumita si “vitamina fertilitatii”, intrucat imbunatateste capacitatea de conceptie. Efectul sau puternic antioxidant o recomanda in profilaxia si tratarea mai multor afectiuni, printre care se numara afectiunile cardio-vasculare, hemoroizii, ulcerul gastric, litiaza biliara, fibromul uterin, dismenoreea, ascita sau Zona Zoster. Doza zilnica recomandata pentru femei este de 8-10 mg pe zi si 11-12 mg in perioada de alaptare, iar pentru barbati este de 10 mg pe zi.

Citeste si despre:

Deficitul de vitamina D

Vitaminele sustin un mod de viata sanatos

Topul vitaminelor pentru iarna

10 vitamine importante pentru sanatatea barbatilor

Scorbutul - deficitul de vitamina C

Vitamina C in viroza respiratorie

Cantitatile recomandate de Acid Folic si Vitamina B 12

Vitamine si substante nutritive pentru cresterea parului

Vitamine necesare

Vitaminele prenatale: un inceput sanatos pentru o sarcina sanatoasa