Ulei alimentar

Materie grasa de origine vegetala, animala sau minerala. uleiurile alimentare au proprietati dietetice diferite dupa compozitia lor in acizi grasi si dupa continutul in vitamine, dar valoarea lor energetica este intotdeauna identica: 900 kilocalorii pentru 100 grame. Pentru prevenirea bolilor cardiovasculare legate de aterom (depunere de colesterol pe peretele arterelor, responsabila de ateroscleroza), este recomandabila folosirea uleiurilor care contin acizi grasi nesaturati (ulei de soia, de masline, de samburi de strugure, de nuca, de floarea soarelui si de germeni de porumb) si uleiurile de peste zise "omega", de asemenea nesaturate.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Citeste si despre:

Regimul alimentar in cancer

Cel mai bun plan alimentar pentru diabetul de tip II

Care este cel mai bun ulei pentru gatit

Cum sa urmati corect un regim alimentar vegetarian

Cum sa va personalizati regimul alimentar zilnic

Cel mai bun regim alimentar pentru intrarea la menopauza

Protejati-va pielea pe timp de iarna cu ajutorul unui regim alimentar echilibrat

Sfaturi pentru dieta alimentara de vara

Relatia dintre regimul alimentar si diverse boli

Boala Crohn: regim alimentar