Retinol

Este o vitamina cu rol important in protectia pielii si a mucoaselor, asigurand buna functionare a sistemelor osos si nervos. Este, de asemenea, necesara pentru vedere, cresterea si formarea oaselor si rezistenta organismului la infectii. Vitamina A se gaseste in natura sub doua forme: retinol (prezenta in alimentele de origine animala) si provitamina A sau caroten (care se gaseste atat in produsele animale cat si in cele vegetale). Retinolul ajuta vederea pe timp de noapte, dar si in bolile de inima, diabet, conjunctivite, glaucom, probleme gingivale si alcoolism. Carenta de vitamina A se manifesta prin: lipsa poftei de mancare, diminuarea gustului, diaree. schimbari la nivelul dintilor si a pielii, procese de ulcerare a globului ocular, aparitia de cosuri pe fata, ingrosarea pielii si scaderea secretiei sudorale. Pot apare afectiuni ale aparatului urogenital cum ar fi: usturimi la urinat, mictiuni mai frecvente, reducerea instinctului sexual, tulburari in procesul de reproducere. Sursele de vitamina A sunt: ficat, untura de peste, oua, legume cu frunze verzi (spanac), fructe (mango, papaya, curmale), fasole verde, lactate, fructe si legume de culoare portocalie (caise, piersici, morcovi, rosii, ardei). Doza zilnica recomandata: 5.000 UI.
Sinonim: vitamina A.

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilalti respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.

Citeste si despre:

8 lucruri pe care trebuie sa le stiti despre retinol

Vitamine necesare

Informatii surprinzatoare despre beta-caroten

Ce efecte au de fapt ingredientele produselor de ingrijire a pielii

Informatii importante despre celulele stem in ingrijirea pielii

Frumusete din interior catre exterior

Minune intr-un bol: salata de fructe

Cele mai bune sfaturi pentru a evita imbatranirea pielii

Aliatii organismului in sezonul rece: antioxidantii

Top 5 sfaturi anti-imbatranire ale dermatologilor