.
Promblema mea este urmatoarea: am 28 de ani si recent am avut o relatie, pe care mi-am dorit-o foarte mult, insa ceea ce am descoperit in urma acestei relatii m-a infricosat de-a dreptul, m-a inspaimantat chiar. Eu de mica am fost mai interiorizata, nu vorbeam cu foarte multa lume sau vorbeam doar cat trebuia si atat, si lumea a inceput sa se obisnuiasca asa cu mine, si eu la fel si ma gandeam ca asa sunt eu, dar in momentul in care voi cunoaste persoana potrivita se vor schimba lucruile.
Insa acum ca si adult, daca pot sa ma intitulez adult, am descoperit ca eu sunt incapabila sa port conversatii cu oamenii, pentru ca nu stiu despre ce sa vb, nu am subiecte de discutie, nu reusesc sa ma concentrez cand citesc ceva imi fug gandurile si parca as fi in transa, nu reusesc sa redau ceea cea am vazut de ex un film sau un video, mi-e foarte greu, am un vocabular limitat, daca cineva imi vorbeste mai mult nu reusesc sa raman concentrata pe tot parcursul discutiei, mi se intampla chiar fiind mai multi intr-o incapere si se dezb
Devzolt dependenta fata de orice persoana cu care intru in contact, pentru ca nefiind eu insami nu pot si nu stiu cum sa ma manifest, asa ca ma angajez in tipul asta de relationare in care tind sa aprob tot ce spune persoana respectiva, mai grav e cand nu stiu despre ce vorbeste, sau are un tip de exprimare mai iesita din comun si nu stiu clar cam care e idee de baza a ceea ce vrea sa exprime.
Si orice subiect abordez este superficial, pentru ca atunci cand se intra in amanunte deja e prea greu, trebuie sa gandesti logic, sa judeci, sa alegi, iar eu ma pierd ca intotdeauna. Cine ma cunoaste zice ca nu e adevarat nimic din ce spun, ca mi se pare, pentru ca toti ma cunosc ca o fata politicoasa, serioasa, care stie ce vrea, cu care poti vorbi orice. Pai, da, poti vorbi pentru ca eu accept si dau dreptate, insa... eu... unde sunt? Stiu ce vreau? Ei bine da, stiu ce vreau. Ce mi-am dorit dintotdeauna: VREAU SA FIU UN OM NORMAL pentru inceput. Vreau sa am reactii normale, sa fiu naturala si spontana, sa pot gandi logic, sa pot face un calcul in minte, sa pot sa imi fac ordine in viata, in minte, in suflet, sa am niste valori dupa care sa ghidez, sa am la ce raporta totul. Vreau sa pot vorbi cu oamenii. Vreau sa tin minte ce vorbesc, ce citesc, ce aud. Poate s-ar parea incredibil ceea ce iti scriu aici, pentru ca sa ajungi la varsta asta sa fii un adult si sa descoperi ca ai atatea probleme,dar asa este. Mai rau este ca nu stiu cum as putea sa imi revin acuma si sa ma schimb pentru ca totusi nu mai sunt nici f tanara, nu mai intrevad nimic in viitor si ma inspaimanta acest gand. Mentionez ca am avut si un episod depresiv peste care am trecut cu greu.
As vrea sa stiu daca exista tehnici, exercitii care sa dezvolte atentia, puterea de concentrare, memoria, ordinea. Cum as putea sa-mi formez pareri si sa apreciez situatii fara sa ma mai leg de situatia mea, fara sa mai raportez totul la mine? Se poate schimba un om interiorizat?
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)
Psih. Nicolae Nedea
acum 7 ani
Buna ziua, exista tehnici si exercitii pentru ceea ce doriti dvs. Este necesar sa apelati la un psihoterapeut pentru ca doar acesta este specializat sa puna tehnicile si exercitiile pe psihoinduvidualitatea dvs. Succes!
Raspunde
0
Advertisement

Psiholog Jeni Chiriac
acum 7 ani
Cum as putea sa-mi formez pareri si sa apreciez situatii fara sa ma mai leg de situatia mea, fara sa mai raportez totul la mine? Se poate schimba un om interiorizat?
Raspuns: Demersul schimbarii pleaca de la autocunoastere si dezvoltare personala in vederea optimizarii de sine. Pasii sunt simpli insa presupun efort din partea dvs si apelarea la un psiholog avizat: evaluare psihologica, sedinte de psihoterapie axate pe aspectele resimtite critice de catre dvs, plecand si de la evaluarea psihologica efectuata etc