.
Buna ZIua! Va rog frumos sa ma ajutati cu cateva sfaturi, de o saptamana prietena mea a decis ca vrea sa luam o pauza, iar eu am acceptat, noi de 2 ani si 6 luni suntem impreuna, dar de vreo 2 luni am simtit o racire la ea, ea tot timpul mi-a spus ca ma iubeste si o sa imi fie alaturi in continuare, doar ca mi-a promis ca se va intoarce in maxim 1,5 luni sau 2 cel tarziu se va intoarc ela mine, ca are nevoie de liniste ca este si la facultate si la munca, ea este genul de femeie de cariera, eu i-am zis ca sunt de acord cu pauza atata timp cat a promis ceva. Mi-a zis ca pauza o sa ne prinda bine, ca o sa ne vedem amandoi greselile, ce sa fac eu o iubesc, nu am mai cautat-o de atunci, o sa o caut cand se linisteste in 1,5 sau mai devreme poate, depinde de ea. Dar stiu ca sunt barbat si eu va trebui sa o caut, exista sanse sa o recuperez? Mentionez ca intre noi nu s-a intamplat nimic grav, doar ca ea vrea sa se linisteasca, dar special pentru mine a luat pauza sa fiu mai tare, c ao sa imi prinda bine, ea din cand in cand ma suna, ma intreaba daca sunt bine si sa pun mana sa mananc, inca imi aduce cadouri, am fost si autoritar cu ea cand era nevoie dar ea se punea pe plans, desigur dupa ce ridica vocea la mine. A luat pauza plangand zicandu-mi incontinuu ca ma iubeste si o sa tinem legatura, s ane ajutam. Eu am 25 de ani si ea 21, dar ea in trecut a mai avut o relatie de 2,4 ani si una de 2 ani.
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 7 ani
Buna ziua,
Inteleg ca tu nu te simti confortabil cu decizia partenerei tale legate de pauza in cuplu. Apare teama de a nu o pierde (relatiile ei anterioare fiind tot de aproximativ 2 ani), emotii de vinovatie sau regrete, rememorezi momentele in care ati comunicat mai dificil etc. Este normal sa fii nelinistit pana cand te mai obisnuiesti cu ideea de pauza.
Momentan straduieste-te sa ii intelegi motivele personale care nu vizeaza doar relatia voastra ci si stresul ei legat de scoala, serviciu. Incearca sa ai mai multa incredere in promisiunea ei, sa ai in continuare rabdare pana cand se va simti si ea pregatita sa reluati relatia. Faptul ca ea te suna si te sustine ar putea sa te ajute sa te adaptezi la aceasta schimbare.
Daca totusi iti este foarte greu, simti ca nu mai ai rabdare, crezi ca nu vei putea face fata, apar probleme legate de apetit sau/si somn, agitatie, tristeste intensa, poti apela la cateva sedinte de psihoterapie si dezvoltare personala individuala.
Cu ajutorul acestor sedinte te vei linisti mai repede, iti vei diminua sentimentele de singurate, vei gandi mai adaptativ, vei invata sa renunti la scenariile negative, sa iti cresti rezistenta la frustare, sa devii mai sigur pe tine, sa iti imbunatatesti stilul de comunicare etc.
Accesand aceste link-uri, poti citi mai multe despre tratarea acestor stari de anxietate, despre dezvoltarea personala, comunicare:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/asertivitate/
http://www.psihoutil.ro/consilierea-cuplului/
Toate cele bune!