Cum stii daca ai deficienta de Vitamina D3?

Publicat: 06 Noiembrie 2020 | Actualizat: 12 Noiembrie 2020

Vitamina D3 este o vitamina extrem de importanta pentru organism, datorita faptului ca actioneaza asupra mult mai multor sisteme, de la imunitar, la muscular, endocrin, nervos sau cardiovascular. Spre deosebire de alte vitamine, vitamina D functioneaza ca un hormon si fiecare celula din organism are un receptor pentru aceasta.

Ce este Vitamina D3?

Vitamina D, denumita si „calciferol” sau “vitamina soarelui” este o vitamina liposolubila care este prezenta in mod natural in cateva alimente, sau sub forma de supliment alimentar. Vitamina D3 este si o vitamina, dar si un neurohormon. Patrunde in organismul nostru prin expunerea pielii la lumina solara. Se converteste intr-o forma utilizabila atunci cand se combina cu colesterol, devenind colecalciferol, adica Vitamina D3.

Principalele beneficii ale vitaminei D3

Imunostimulator natural- Vitamina D3 fortifica sistemul imunitar si activeaza capacitatea naturala de aparare a organismului.
Sustine sanatatea sistemului osos- Vitamina D3 creste flexibilitatea si mobilitatea articulatiilor si imbunatateste functionarea sistemului muscular.
Are efect antioxidant- Vitamina D3 intarzie procesul de imbatranire, fiind un antioxidant natural.

Simptomele deficientei de Vitamina D

Te imbolnavesti des. Unul dintre cele mai importante roluri ale vitaminei D este meninerea sistemului imunitar puternic, astfel incat sa poata lupta impotriva virusilor si bacteriilor care cauzeaza boli. Daca va imbolnaviti adesea, in special cu raceli sau gripa, nivelurile scazute de vitamina D pot fi un factor care contribuie. Mai multe studii observationale de amploare au aratat o legatura intre deficienta si infectiile tractului respirator, cum ar fi racelile, bronsita si pneumonia.

Oase slabite - Vitamina D joaca un rol crucial in absorbtia calciului si in metabolismul osos. O deficienta a vitaminei D poate duce la osteomalacie- boala oaselor noi, sau o anomalie a oaselor numita rahitism. In plus, o deficienta crete riscul de a dezvolta osteoporoza si de a suferi fracturi ale oaselor. Densitatea minerala osoasa scazuta este un indiciu ca oasele au pierdut calciu si alte minerale.

Astfel, adultii in varsta, in special femeile, au un risc crescut de fracturi. Intr-un studiu observational amplu, efectuat la mai mult de 1.100 de femei de varsta mijlocie aflate la menopauza sau postmenopauza, cercetatorii au descoperit o legatura puternica intre nivelurile scazute de vitamina D si densitatea minerala osoasa scazuta.

Tulburari ale dispozitiei - Intrucat actioneaza ca un hormon si afecteaza functia creierului, deficienta vitaminei D a fost legata de un risc crescut de tulburari ale dispozitiei, inclusiv depresie, tulburari afective sezoniere si probleme severe de dispozitie in timpul sindromului premenstrual, insomniei si anxietatii.

Oboseala- Senzatia de oboseala poate avea multe cauze, iar deficienta de vitamina D poate fi una dintre ele. Din pacate, este adesea trecut cu vederea ca fiind o potentiala cauza. Studiile de caz au aratat ca nivelurile foarte scazute din sange pot provoca oboseala, care are un efect negativ sever asupra calitatii vietii.

Intarzierea vindecarii ranilor- Vindecarea lenta a ranilor dupa operatie sau leziuni poate fi un semn ca nivelul de vitamina D este prea scazut. Rezultatele unui studiu au relevat ca aceasta vitamina creste productia de compusi esentiali pentru formarea pielii noi ca parte a procesului de vindecare a ranilor. De asemenea, s-a evidentiat importanta vitaminei D in controlul inflamatiei si combaterea privind vindecarea corecta.

Cauzele deficitului de Vitamina D:

• Expunere inadecvata la lumina soarelui
• Tulburari de absorbtie intestinala
• Aport alimentar redus
• Consum de medicamente care accelereaza absorbtia Vitaminei D
• Varsta inaintata
• Greutate mare- persoanele obeze au un risc crescut de deficit de Vitamina D
• Alergie la lapte
• Anumite afectiuni, precum fibroza chistica, boala cronica renala, boli inflamatorii intestinale

Cum ne asiguram un nivel optim de Vitamina D?

Este recomandata expunerea la soare pentru 20 de minute si consumul de alimente precum somon, sardine, ulei de ficat de cod, ciuperci, ton la conserva, galbenus de ou, suc de portocale, cereale si fulgi de ovaz. De asemenea, exista si suplimente naturale cu Vitamina D3, naturala, extrasa din lanolina.

DETRIX 3000 UI

• 100% naturala, extrasa din lanolina- sursa superioara de Vitamina D3
Absorbtie ridicata si eficienta garantata datorita formei naturale de Vitamina D3
• Formula concentrata cu 3000 UI per capsula


Email
Clinici
recomandate
Medici
recomandati
Servicii
specializate

Confort si relaxare pentru picioarele taleConfort si relaxare pentru picioarele tale

Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant Cercetatorii au descoperit mai multe planete cu conditii de viata mai bune decat cele de pe pamant

Frica ingrasa, lasitatea slabeste...Frica ingrasa, lasitatea slabeste...

Un copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burticaUn copil nu spune ca sufera de anxietate, ci Ma doare burtica

Citeste si despre:

Cele mai frecvente cauze ale oboselii. Afla ce poti face ca sa le combati!

Malformatiile congenitale

Afectiunile oftalmologice - simptome ce pot fi observate de pacient

Ce trebuie sa stii despre ulcerul venos si care sunt pasii de urmat in ingrijirea acestuia

Tusea – ce rol are si cum o tratam in functie de felul ei?

Efectele tratamentului pentru cancer asupra creierului - Chemo brain

Hiperparatiroidismul

Deviatiile patologice ale coloanei vertebrale

Copilul prematur