Sporturi de iarna bune pentru sanatate

Publicat: 12 Decembrie 2017 | Actualizat: 18 Decembrie 2017
Autor: SfatulMedicului

Generalitati


Zapada te imbie la practicarea unor sporturi de iarna, care ofera multe beneficii asupra mentinerii starii optime de sanatate. Sporturile practicate pe zapada presupun un efort mai mare, iar rezultatul consta in imbunatatirea sistemului cardiovascular.

Totodata, este extrem de important sa previi accidentarile, de aceea, pentru sporturile de iarna ar trebui sa te pregatesti cu cateva saptamani in avans, mai ales daca nu ai mai facut miscare in ultimul timp.

Principalele beneficii ale sporturilor de iarna

Patinajul. Este un sport care implica o multime de exercitii si miscari care contribuie la coordonarea, imbunatatirea echilibrului si flexibilitatii si, in acelasi timp, la cresterea rezistentei corpului. In plus, atunci cand patinezi, te eliberezi de gandurile negative, de stres si-ti recapeti echilibrul emotional.

De asemenea, patinajul te ajuta si la pierderea kilogramelor, deoarece are loc modelarea muschilor corpului si arderea multor calorii. Totodata, patinand, iti formezi muschii pelvieni, ai soldurilor si coapselor, iar tendoanele genunchilor devin mai flexibile.

De asemenea, un alt beneficiu al patinajului este acela ca, in timp ce iti mentii echilibrul, muschii abdominali si ai spatelui devin mai fermi, iar muschii bratelor si ai umerilor lucreaza concomitent cu restul muschilor.

Pentru a nu te accidenta si pentru a-ti pastra stabilitatea pe patine, este important sa iti misti mainile pe langa corp, in concordanta cu miscarile picioarelor.

Schiatul. Acesta este unul dintre putinele sporturi de iarna care implica activitatea tuturor muschilor corpului si care asigura dezvoltarea armonioasa a muschilor abdominali si ai picioarelor, mentinand alimentarea cu oxigen.

In functie de nivelul de intensitate si de greutatea corporala a fiecaruia, pe parcursul a 6 ore de schiat, organismul poate arde pana la 3.000 de calorii si pierde pana la 5 kilograme intr-o saptamana.

In plus, un alt beneficiu al practicarii acestui sport frumos este acela ca imunitatea organismului se fortifica.

Totodata, schiatul asigura dezvoltarea armonioasa, in special a muschilor abdominali si ai picioarelor, intretinand si aportul de oxigen si nutrienti.

Acest sport imbunatateste gradul de oxigenare si mareste capacitatea plamanilor, iar datorita temperaturii scazute, organismul lucreaza de doua ori mai intens pentru a-si pastra caldura.

Snowboardingul. Este unul dintre sporturile care solicita toate grupele de muschi, fiind extrem de intens, contribuind la mentinerea flexibilitatii si a echilibrului. Unul dintre beneficiile snowboardingului este acela ca intareste muschii abdominali, o ora de distractie pe partie ajutandu-te sa arzi 450 de calorii.

Practicarea acestui sport aduce si o serie de beneficii cardiovasculare si contribuie la reducerea nivelului de stres.

Joggingul. Acesta nu este un sport exclusiv de iarna, insa atunci cand este practicat pe zapada duce la o ardere intensa a caloriilor, aproximativ 100 de calorii pe kilometru.


Facilitati de tratament

Medici

Osteopat Robert Savin
Ortopedie si traumatologie - Clinica Eliade
Bucuresti, 0310051185
Kinetoterapeut, Terapeut Maseur Anca Stoica
Recuperare, medicina fizica si balneologie - Clinica Eliade
Bucuresti, 0310051185
Email
Medici
recomandati

Vitoral M Junior spray oral - Puful de bine al copilului tau! Combinatie complexa de multivitamine, optim  dozata,  cu gust placut de portocale!Vitoral M Junior spray oral - Puful de bine al copilului tau! Combinatie complexa de multivitamine, optim dozata, cu gust placut de portocale!

Candidoza vaginala nu ar trebui sa te afecteze. Ce trebuie sa stii.Candidoza vaginala nu ar trebui sa te afecteze. Ce trebuie sa stii.

Citeste si despre:

Beneficiile si pericolele sporturilor de iarna

Sfaturi pentru exercitii fizice iarna

Sanatate cu tratamente naturiste - depresia

Suferi de candidoza? Afla cum te poti trata. Despre tratamente clasice, moderne si noi dezvoltari in domeniu

Solutia naturala pentru vaccinare eficienta si sigura

Deficitul de Vitamina D si impactul asupra organismului!

Exercitiile fizice in timpul iernii

Ramai activ chiar si in anotimpul rece!

Trunchiul si extremitatile iti spun de ce afectiuni suferi!

3 consecinte grave ale stresului si metode eficiente de combatere a acestora